Respect voor dieren

zondag 15 november 2015

Alles over bloed

Parabiosis - het aan elkaar naaien van levende muizen of ratten, omwille van een gedeelde bloedsomloop - is een sadistische techniek. Ze wordt ook nog eens toegepast voor de onzinnigste doeleinden, die vooral commerciƫle betekenis zouden kunnen hebben. Zoals onderzoek naar overgewicht door de Amerikaan Douglas Coleman, sinds de zestiger jaren van de vorige eeuw. Niets van terecht gekomen: de dieren stierven.
Anno 2015 krijgt de Duitse Andrea Maier (foto) in ons land toestemming voor deze afschuwelijke proefnemingen. En opnieuw: waartoe? Omdat we volgens haar 130 jaar zouden moeten (kunnen) worden!


Ziehier: voor vetzucht en zelfs natuurlijke veroudering wordt toestemming verkregen tot de allersmerigste dierproeven.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb al een kritische mail over dit onderwerp aan de VPRO gezonden. Ik heb het artikel in de VPRO-gids over de televisie-uitzending onder de aandacht van Barend gebracht, die toen ook een kritische mail aan de VPRO heeft gestuurd. Hopelijk zullen de lezers van dit blogartikel die over de VPRO-gids no 46 beschikken of die het tv-programma hebben gezien ons zo spoedig mogelijk volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn reactie is in VPRO Gids no 47 geplaatst. Ik meen dat ik dit al eerder heb geschreven, maar kennelijk is het aan de aandacht van Barend ontsnapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De reactie van Barend is in VPRO Gids no 48 verschenen, zodat de kwestie van de dierproeven nu ook vrij uitvoerig onder de aandacht van de leden van de VPRO is gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen