Respect voor dieren

woensdag 25 april 2012

AIR FRANCE ! K L M ! A S S A S S I N S !

Vandaag stonden we weer voor het hoofdkantoor van KLM in Amstelveen. In het kader van de actie-Air Souffrance. Er kwam een agent naar me toe die zei dat hij me gisteren ook al gezien had, in Rijswijk. Verrast keek ik op. “Maar dat is helemaal uw regio niet” zei ik. “Nee” was zijn antwoord,  “maar ik kijk televisie”. Ik zei tegen hem dat hij blijkbaar 24 uur in dienst was. Hij kon erom lachen.
Ik sprak ook een jonge vrouw die bij KLM werkt. In haar vrije tijd is ze zelf activiste. Ze vertelde dat ze op kantoor een standje gekregen had. Het personeel mag namelijk niet met ons praten!
De internationale acties tegen Air France KLM gaan ook in 2012 gewoon door. Je vindt de verslagen op de (tweetalige) website http://www.airsouffrance.fr/
De manifestaties vinden door heel Frankrijk plaats: van Marseille en Montpellier in het zuiden tot Rennes in Bretagne. Het centrum ligt uiteraard in Parijs. Acties worden ook gemeld uit Genua en New York.

In de Franse taal rijmt KLM prettig op: assassins (moordenaars). Vandaar:
AIR FRANCE ! KLM ! ASSASSINS !
Beluister het spreekkoor hier (aan het eind).

1 opmerking:

  1. Voorbeeldig, die demonstraties in Frankrijk. Dat personeel van de KLM niet met dierenactivisten mag praten, bewijst dat de KLM wel degelijk ongerust is. Na de verengelsing van het Nederlands kan er ook nog wel een Frans woord bij. Ik hoop dat de demonstranten tegen AirSouffrance voortaan ook in Nederland roepen: "Air France! KLM! Assassins!"

    BeantwoordenVerwijderen