.In de periodiek van de Vrije Universiteit staat een groot, enthousiast
interview onder de volgende kop:
Masterstudent
neurosciences Thomas Wassenaar (24) organiseert een lezing over illusies,
verkoopt sokken tegen Alzheimer en legt aan kinderen uit hoe hersenen werken.
Dit ‘magazine’, AdValvas, wordt gemaakt door een vaste,
betaalde, ‘onafhankelijke’ redactie.*
Je ziet hier fraai hoe zoals gebruikelijk, de essentie onder
de tafel geveegd wordt. “Sokken tegen Alzheimer” is uiteraard een onzinnige
formulering maar het staat er zo wel. Het verbaast niet want dit raakt aan HET
taboe van de universiteit, t.w. dierproeven. Het gaat hier namelijk om een handeltje in sokken - Voor dierproeven - Tegen Alzheimer.
Dit woord komt dan ook niet in de tekst voor. Wèl neemt de student
het woord ‘ethisch’ in de mond. Maar dan in relatie tot ‘marketingtechnieken’: “(
) de vraag of het ethisch is zulke technieken in te zetten.”
Dit soort halfwassen zijn de toekomst van dit land.
-------------
* Het desbetreffende nummer, van 25 november j.l., was een ‘blootnummer’.
Het staat niet tussen de overige uitgaven in het archief! Benepenheid ten top. Ik
kan er dus niet naar linken.
.
.
De sokken zijn een domme stunt. Men kan de sokken voor 6.99 per paar kopen voor research Alzheimer. Koop je 2 paar dan kun je ze dragen als 'gewone sokken'. Iemand heeft weer goed verdient aan een krom idee.
BeantwoordenVerwijderenSUCKERS AGAINST ALZHEIMER
BeantwoordenVerwijderen