Respect voor dieren

zaterdag 28 mei 2016

Homeopathie


.Ik heb geen verstand van homeopathie. Het enige wat ik wel weet is dat we chemisch veel weten van water maar ... veel ook niet!
Ook met andere alternatieve geneeswijzen ben ik niet bekend, ik hou me er simpelweg niet mee bezig. Neemt niet weg dat ik er wel ervaring mee heb. Geregeld loop ik namelijk tegen mensen aan die zich graag zich voordoen als ‘ontwikkeld’ en zich vrolijk maken over alternatieve geneeswijzen, omdat die niet werken. Niet kùnnen werken! Ik vind het een vorm van puberaal gedrag waarmee ook sommige volwassenen behept blijven. “Kijk mij eens knap zijn!”

Deze houding wordt aangemoedigd door veel artsen die, onder het mom van bezorgdheid, niets liever zouden zien dan dat de concurrentie van homeopathie enz. verboden zou worden. Ze zullen het niet toegeven maar het is ordinaire broodnijd.

Daar komt nog iets bij, een geheime agenda. In feite zijn onderzoekers blij dat er zoets bestaat als homeopathie waarop ze hun pijlen kunnen richten.  
Het is namelijk ook afleiding van het onderpresteren van de interne geneeskunde. In veel westerse landen zijn medicijnen doodsoorzaak nummer drie! Als je ziek bent, geen bacteriële infectie hebt en niet geopereerd kunt worden, ziet het er niet best voor de patiënt uit. Algehele genezing komt vrijwel niet voor.

3 opmerkingen:

  1. Mijn inmiddels overleden homeopathische huisarts had met homeopathie een achttienjarig meisje van haar bedwateren genezen, terwijl een operatie haar niet had geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof niet in homeopathie. Ik verdiep mij er niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erna, homeopathie is geen geloof, maar een geneeswijze die geschikt is tegen menige kwaal. De patiënt krijgt in een kleine dosering de ziekte toegediend om het lichaam weerbaar te maken tegen die ziekte. Eigenlijk gebeurt hetzelfde bij vaccinaties (waar homeopathische artsen overigens tegen zijn): je krijgt b.v. een klein beetje griep ingeënt, waardoor de kans op echte griep en nare bijverschijnselen wordt verkleind. Het voordeel van homeopathie is dat er geen dierproeven voor worden verricht. Helaas kan een ziekte als kanker niet met homeopathie worden genezen.

      Verwijderen