Respect voor dieren

donderdag 22 november 2012

Thomas en Heintje

 
"Nog groter successen behaal ik bij moeders koffiekransjes. Dat heb ik te danken aan de zingende zijscheiding Heintje, Neder­lands late wraak voor het aanvalsplan van generaal Von Schlieffen en de Blitzkrieg.

De dames gaan nooit weg voor minstens één ge­trouwe kopie van zijn megahit Mama te hebben gehoord. Ik krijg daarvoor enorme stukken slagroomtaart overhandigd en begin een vetlaag op de heupen te ontwikkelen. Mijn moeder wil in ver­band met mijn zwakke heupgewrichten niet dat ik al te dik word, en bovendien vindt ze het lied nogal stom, maar wat kan ze eraan doen? De koffietantes eruit gooien?

Die maatregel heeft mama, voor zover ik me kan herinneren, maar één keer getroffen. Het gaat om een zekere mevrouw Benedikt, die haar enthousiasme als volgt verwoordt:

'Uw zoon zingt echt prachtig, maar je kunt hem er be­ter niet bij aankijken.' 

***

Uit: Thomas Quasthoff, Mijn stem (autobiografie)

1 opmerking:

  1. Het is toch ongelooflijk wat randdebielen allemaal durven te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen