Respect voor dieren

maandag 18 januari 2016

Dierproeven en proefpersonen

.Bij een proef met een nieuw medicijn in een kliniek in Rennes (Bretagne) zijn zes mensen ernstig ziek geworden, meldt het ministerie van Volksgezondheid in Parijs. Een van de zes is inmiddels overleden; vier hebben  zulke ernstige neurologische schade dat ze blijvend gehandicapt zijn.
                                       
De zes waren in goede gezondheid voor ze het middel kregen toegediend. De test werd gedaan in een particuliere kliniek, die vaker voor dat doel wordt gebruikt. Alle experimenten daar zijn stilgelegd.    
                                       
Volgens Franse media is het middel dat getest werd een pijnstiller. 

Het middel was getest op CHIMPANSEES. 

5 opmerkingen:

  1. Zo-even heb ik op het artikel over dit onderwerp op de website van Trouw gereageerd en verwezen naar de miljoenen proefdieren die worden gedood bij medische tests. Ik ben benieuwd of mijn reactie wordt geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is geen enkele reactie op het betreffende artikel geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat het middel was getest op chimpansees, de dieren die het meest met mensen gemeen hebben - zoals Ménache ook zegt -, bewijst hoe onbetrouwbaar dierproeven zijn. Dit nog afgezien van het ethische aspect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu is een reactie van mij op een vervolgartikel over dit onderwerp wél geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet dat er een tekort was aan middelen die pijn en andere ongemakken kunnen bestrijden, dus welk nut dit nu precies kan dienen is mij een raadsel.

    BeantwoordenVerwijderen