Respect voor dieren

maandag 15 augustus 2011

P L I T I E

Terwijl ik op de bus wachtte viel mijn oog op het gebouw van het hoofdbureau van politie. Aan de bovenkant ervan zag ik het volgende:


Het gaat hier dus om artistieke vormgeving van het logo van een uiterst vitaal orgaan in de samenleving.
Ik ben daar niet enthousiast over. De functie van het gebouw zou m.i. in het oog moeten springen en voor iedereen onmiddellijk duidelijk zijn. Indien men het logo zo belangrijk vindt zou dat daarom beter separaat geplaatst kunnen worden.

Opvallend overigens dat de O gekozen is om het logo in te plaatsen, d.w.z. er als het ware uit te laten komen. Had de I niet meer voor de hand gelegen, op de plaats van de punt?

Het logo zelf is m.i. ook niet erg gelukkig ontworpen. Ik vind het meer iets voor de brandweer:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten