Op het omslag van NRC Weekblad van vorige week had moeten staan ‘Steile Angela Merkel’. Er stond ‘stijle’. Volgens de krant van vandaag reageerden daarop 13 lezers en de weekbladredactie zelf stelt nu de vraag: Hoe kon de redactie zo dom zijn?
Een prachtig voorbeeld van zelfoverschatting!
Mediaredacties stemmen hun teksten in het algemeen af op een nauwelijks geschoold publiek, uit vrees niet begrepen te worden. NRC Handelsblad is daarop geen uitzondering. Het blijft overwegend bij ‘verslaggeving’, navertellen.
Kritische bijdragen treft men er zelden aan.
Spelfouten zouden tegenwoordig al helemaal niet meer moeten voorkomen gelet op de hiervoor speciaal ontwikkelde software.
De NRC liet ook eens iets op peilers rusten.
BeantwoordenVerwijderenGeachte heer Barend,
BeantwoordenVerwijderenU heeft gelijk. Wij hebben het ons ter harte genomen.
Met vriendelijke groet,
Nicole Knijnenburg
Redactie NRC Weekblad
NRC Handelblad
Postbus 8987
3009 TH Rotterdam