Respect voor dieren

dinsdag 8 maart 2011

Sylvia Borren: laatste kunstje


Bij Greenpeace is Sylvia Borren (61) aangesteld als algemeen directeur.

Ik heb mijn donateurschap meteen beëindigd.

Ik had dat al eerder willen doen toen Greenpeace zijn acties tegen de Canadese zeehondenjacht stopzette. Dat was onder de vorige directeur, Liesbeth van Tongeren.
Deze is sinds 2010 kamerlid voor……..GroenLinks.
Ook een statement.

Met Sylvia Borren komt Greenpeace van de wal in de sloot. Veertien jaar lang was zij directeur van Novib, tegenwoordig Oxfam Novib. Al jarenlang en alle protesten ten spijt adverteert deze organisatie met dieren: ‘Oxfam pakt uit’.

Let wel: dieren gepresenteerd als cadeau-artikel.

Er wordt o.a. geadverteerd met ezel, geit en koe, maar je kunt ook kiezen voor vrouwencondoom, muskietennet en waterpomp. (De konijnen zijn blijkbaar (tijdelijk?) uit de collectie.)
Kwestie van smaak.

Jaarsalaris Borren: 101.000 euro bruto per jaar, op basis van 36 uur per week.

1 opmerking:

  1. Zoals al blijkt uit de namen, zijn GroenLinks en Greenpeace in de eerste plaats milieuorganisaties. GroenLinks is o.a. uit de PPR ontstaan (voor de jongeren onder ons: Politieke Partij Radicalen), die zich van meet af aan vooral met milieuaangelegenheden heeft beziggehouden. Greenpeace heeft veel goeds gedaan tegen de zeehondenjacht en tegen de walvisvangst, maar ik heb de indruk dat het Greenpeace vooral om de instandhouding van diersoorten te doen is en dat Greenpeace zich minder om het lijden van individuele dieren bekommert (ik kan mij overigens vergissen). Voor dierenrechten moet je bv. bij de Partij voor de Dieren zijn.

    BeantwoordenVerwijderen