Respect voor dieren

woensdag 19 augustus 2009

Talent

Ik kijk vrijwel nooit tv maar onlangs heb ik me bezondigd aan zo’n anderhalf uur voetbal. Oranje speelde tegen Engeland en dat is een aansprekende tegenstander. Geen verwende over het paard getilde spelers maar bijtertjes, die niet graag verliezen. Ze verloren dan ook niet, al zag het daar in de eerste helft niet naar uit. Door domme fouten in de Britse achterhoede kwam Nederland gemakkelijk op 2-0 voorsprong. Als je zo’n voorsprong nog uit handen geeft, dan kun je beter wat anders gaan doen.
Ik zag voor het eerst David Beckham: zijn tatoeages vielen meer op dan de kwaliteit van zijn spel. Hij werd in de pauze dan ook gewisseld voor ene Jermain Defoe.(foto)
Image and video hosting by TinyPic
In tegenstelling tot de meeste spelers die groot en sterk zijn, is Defoe een klein mannetje van 1.70 m. Maar hij is snel en behendig en de Nederlandse achterhoede kreeg geen vat op hem. Hij scoorde tweemaal en bepaalde daarmee de eindstand op 2-2. Ik was blij dat het afgelopen was, want ik voorzag dat deze Defoe nog wel een paar doelpunten gemaakt zou hebben.

De Nederlandse spitsen waren onmachtig, net als de Britse.
Op dat ene kleine echte talent na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten