Respect voor dieren

zondag 10 juli 2011

Daklozenkrant

Vandaag bezweken voor de charmes van een verkoper van de Daklozenkrant. Een kleine corpulente man met een vrolijke uitstraling. Buitenlander. Enigszins verbaasd was ik over het feit dat hij geen woord Nederlands verstond of sprak. De prijs moest hij op de krant aanwijzen: 2 euro. Weg bonusvoordeel.

Verderop in het winkelcentrum stond een kleine vrouw met diezelfde krant, vermoedelijk de echtgenote. Zij was gekleed in een lange dichtgeknoopte jas met capuchon (bournous). Donkerbruin. Beetje een monnikspij. Mijns inziens volkomen verkeerd gekozen. In dit politieke klimaat verkoop je niks in deze Berbertuniek.

Trouwens nog iets verderop ligt een gratis krant, De Pers.
Ik vraag me dan ook af of deze moderne vorm van bedelarij niet op andere leest geschoeid zou kunnen worden. Met alleen een andere naam - Het Daklozen Woord - kom je er denk ik niet.

6 opmerkingen:

  1. Barend, het verkopen van de Daklozenkrant is geen vorm van bedelarij. De verkopers moeten de krant zelf inkopen; de winst mogen ze houden. Het zijn kleine zelfstandigen. Ik heb de Daklozenkrant vaak gekocht en met plezier gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens is je opmerking over het huidige politieke klimaat mij uit het hart gegrepen. De regering die er nu aan zit te komen met de grote gedoger is de pest voor mens en dier. De kloof dus rijk en arm wordt nog dieper en de bioindustrie blijft voortwoekeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een rare verschrijving in mijn vorige reactie. In plaats van dus moet er natuurlijk "tussen" staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onzin: Deze krant wordt door Roemeense bendes verkocht om onder valse voorwenselen mensen geld uit de zak te kloppen

    Zie minidocu van closedborders

    :http://www.youtube.com/watch?v=Le2pwd2x1fU

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dutchreality kletst uit zijn of haar nationalistische nek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En achter de pizzeria's zit de Mafia.

    BeantwoordenVerwijderen