Respect voor dieren

donderdag 21 juli 2011

Huisarts

Ik bel de huisarts om een afspraak te maken. “Toets 1 voor directe noodhulp. In andere gevallen: blijft u aan de lijn.” Ik blijf aan de lijn, resultaat: in gesprektoon. Dat blijft zo, dus ik besluit uiteindelijk zelf maar even langs de praktijk te fietsen voor een afspraak.
De huisarts heeft drie assistentes, maar geen van drieën is deze middag aanwezig. Afspraak maken lukt niet.

De volgende dag bel ik weer. Bingo: ik krijg een assistente aan de lijn! 

 “Met Barend. Ik zou graag een afspraak willen maken.”

“Dat is goed. Kan dat VOLGENDE WEEK?“

Let wel: het is woensdagochtend.

Ik heb er genoeg van en zeg dat ik niet voor de lol bel. Mevrouw doet een concessie. Ik mag vrijdag komen. Nog maar twee nachtjes slapen. 

1 opmerking:

  1. Hier in de Haagse regio, waar de huisartsen het zwaarst belast zijn van heel Nederland, is het beter georganiseerd. Gelukkig dat je na al die moeite toch nog deze week bij je huisarts kunt komen. Hopelijk is er niets ernstigs met je aan de hand.

    BeantwoordenVerwijderen