Respect voor dieren

maandag 9 mei 2011

Partijcommunicatie

Op de website van de Partij voor de Dieren staat een groot aantal partijfunctionarissen vermeld die een weblog bijhouden. 

In werkelijkheid doet dit maar een enkeling. Met name in de Haagse en Amsterdamse regio wordt nog wel wat genoteerd, maar de rest, met uitzondering van Marianne Thieme, gelooft het wel. Anja Hazenkamp (Groningen) loopt zowat een jaar achter; haar Groningse collega Kelder een half jaar.

Blijkbaar zien de meeste dierenpolitici het belang niet van communicatie met de achterban.
Een andere verklaring zouden concurrerende media kunnen zijn, ik denk aan hyves en facebook, maar vooral ook aan twitter. Esther Ouwehand schijnt zich daar helemaal op toe te leggen. Van de anderen weet ik het niet.

Zelf twitter ik niet. Ik heb me altijd toegelegd op beknopt formuleren, maar er zijn grenzen. Ik zie niet hoe ik in 140 tekens enige zinnige boodschap kan overbrengen. (139 tekens)






3 opmerkingen:

  1. Zappen en twitteren: een gesel van deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al met al is de Partij voor de Dieren tenminste een fatsoenlijke partij. Ik begrijp die mensen niet die van de PvdD naar GroenLinks zijn gegaan: GL was in zijn verkiezingsprogramma tegen megastallen en is nu uit regeergeilheid vóór, zoals het ook voor oorlog voeren in Afghanistan is. Het zal je partij maar wezen... Femke Halsema vond dierenproblemen geen echte problemen. Ik denk dat de eerdere weerzin van GL tegen megastallen meer met milieubewustheid te maken had dan met diervriendelijkheid.

    Nu het toch over de Partij voor de Dieren gaat: als je www.partijvoordedieren.nl met je zoekmachine intikt, staat er dat je op betreffende website kunt lezen over de partij en waar HET voor staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laatst werd voor de televisie GroenLinks een coalitiepartij genoemd. Hiervan begrijp ik niets.

    BeantwoordenVerwijderen