Respect voor dieren

dinsdag 17 mei 2011

PvdD-Congres (jan. 2011)

Uit het verslag van het congres van de Partij voor de Dieren d.d. 16-1-2011 blijkt:

1. dat de in Doorn aanwezige leden de houding van de Kamerfractie ten aanzien van de verhongerende dieren in de Oostvaardersplassen in 2010, g o e d k e u r en .
Stilzwijgend wordt nu ingestemd met het afschot door jagers, waartegen de fractie zich aanvankelijk zo sterk verzette!

Werkelijke verantwoording werd niet afgelegd; de stemverhouding is niet bekend gemaakt.
Enerzijds blijken de leden dus wel erg kort van memorie, anderzijds had het bestuur het onderwerp wel zo 'voorbereid' dat er niet al te lang bij stilgestaan kon worden.

2. dat het congres Nico Koffeman een tweede termijn in de Eerste Kamer gunt, hoewel het bekend mag zijn dat de man niets met dieren heeft.
Voor de leden ook geen punt. Partij voor de Dieren, Partij voor de Duurzaamheid, - met de PvdD kun je alle kanten uit.
Ik moet er wel bij zeggen dat de andere E.K.-kandidaten mij evenmin veel vertrouwen inboezemen.


2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je op een gegeven moment dingen moet goedkeuren ook al sta je er niet helemaal achter.

    Is dat zo? Voelt Niko Koffeman niets voor dieren? Kan ik me moeilijk voorstellen!

    Heb in het 'verre' verleden weleens aan acties van de Faunabescherming meegedaan. Hij kwam op mij over als een gedreven persoon m.b.t dierenleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het verleden - bij Faunabescherming - was Koffeman o.k. Zoals je op BW echter hebt kunnen lezen, verraadt hij sindsdien (2008) dat verleden.

    Congressen zijn HET moment om kamerleden verantwoording te laten afleggen. Ze hebben ook het recht dat eigener beweging te doen.

    De fractie had echter stevig gecorrigeerd dienen te worden over de houding t.a.v. de Oostv.plassen.

    Daarnaast vragen allerlei andere standpunten op z'n minst om een toelichting, bijv. stemgedrag strippenkaart.

    BeantwoordenVerwijderen