Respect voor dieren

donderdag 5 mei 2011

Vacature Partijbestuur

In een dienstbericht laat de Partij voor de Dieren mij weten dat Claudia Linssen (foto) het partijbestuur in april is komen versterken als aspirant-bestuurslid. Als de wederzijdse samenwerking bevalt zal zij op het najaarscongres worden voorgedragen voor het bestuurslidmaatschap. Er wordt aan toegevoegd dat Claudia Linssen al jaren werkzaam is voor verschillende dierenbeschermingsorganisaties, waaronder Varkens in Nood en Bont voor Dieren.

Momenteel doet ze niks.

Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde gang van zaken. Van een vacature was mij niets bekend. Je mag toch hopen dat binnen de Vereniging geen coöptatie plaatsvindt, maar dat vacatures in beginsel voor alle leden openstaan.

Kwalificaties van Linssen worden niet gegeven, behalve dat ze 'al jaren'- in feite maar korte tijd - medewerkster was bij Varkens in Nood. Ook bij Bont voor Dieren heeft ze het niet lang uitgehouden: daar was ze weg voordat iemand er erg in had.

Waarop het bestuur baseert dat dit hier van 'versterking' gesproken zou kunnen worden, is niet duidelijk. Evenmin is duidelijk of dit een uitbreiding van het bestuur is, welke taken het betreft enz.

Onbegrijpelijk.

9 opmerkingen:

  1. Voor zover ik weet heeft Claudia een paar jaar bij Bont voor Dieren gewerkt. Heb toen nog regelmatig aan een actie, onder haar leiding, meegedaan. Vandaaruit is ze, als ik me goed herinner, voor de Dierenbescherming gaan werken.

    Op de foto komt ze vreemd op me over. Is natuurlijk ook al meer dan 10 jaar geleden dat ik haar voor het laatst zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans van Vliet11 mei 2011 om 15:00

    Vergeleken met de PVV valt alles mee: de Partij voor de Vrijheid heeft niet eens leden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom vergelijken, en dan nog met PVV?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frans van Vliet11 mei 2011 om 16:20

    Dat de PvdD democratischer kan, staat buiten kijf. Zodra het om politieke partijen gaat, ontkom je niet aan het maken van vergelijkingen. Jolande Sap hield geen rekening met de leden van GL in de kwestie Afghanistan, Verhagen hield geen rekening met het derde deel van de leden van het CDA dat ernstige bezwaren had tegen samenwerking met de PVV en laatstgenoemde partij heeft geen leden en dus geen congressen, waarbij komt dat de meeste vertegenwoordigers van deze partij blindelings achter hun leider aan lopen. Politieke partijen trekken vaak baantjesjagers aan. Regering en partijen kunnen beter worden afgeschaft en worden vervangen door snel roulerende comités, volkstribunalen en actiegroepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat democratisch gehalte betreft heb ik het meeste vertrouwen in D66.
    Of het terecht is, weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Frans van Vliet12 mei 2011 om 13:44

    D66 is zeker democratisch en fatsoenlijk, maar mij is deze partij niet links genoeg. Verder herinner ik mij een D66-minister van Landbouw (de vader van prinses Laurentien), die ten tijde van de MKZ-crisis, toen veel mensen protesteerden tegen de massale ruiming van gezonde dieren, de euvele moed had om te zeggen dat die dieren hoe dan ook voor de slacht bestemd waren. In principe had hij gelijk, maar iedereen is gedoemd om te sterven, wat een moord nog niet rechtvaardigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan heb ik een verrassing voor je.
    Brinkhorst was minister van LNV van 1999 - 2002.

    HIJ DIENDE BIJ DE TW.K. EEN WETSVOORSTEL IN TOT SLUITING VAN DE NERTSFOKKERIJEN.

    Maar het mocht niet zo zijn. Dat was in 2002. Voor erover gestemd kon worden - de vooruitzichten waren gunstig - viel het kabinet-Kok II.

    TOEN KWAM VEERMAN (CDA) DIE HET WETSVOORSTEL INTROK.

    Sindsdien zijn miljoenen nertsen mishandeld en gedood. En dat gaat nog steeds door.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frans van Vliet14 mei 2011 om 13:41

    De vroegere D66-minister van Landbouw Brinkhorst praatte het ruimen van gezonde dieren tijdens de MKZ-crisis goed met de woorden dat deze dieren toch voor de slacht bestemd waren. Dat hij tegen pelsfokkerijen was, doet niets aan die miskleun af.

    BeantwoordenVerwijderen