Respect voor dieren

donderdag 24 februari 2011

Henk Bleker - kotszakje klaarhouden...


Op de autoradio hoor ik Henk Bleker in een verkiezingstoespraak voor het CDA zich scherp afzetten tegen de PVV. "Tuigdorpen, alleen dat woord al", en zo gaat hij nog even door met van dik hout planken te zagen.

Lucella Carassso (Radio 1) vraagt aan de plaatselijke verslaggever of dit verkiezingsrethoriek is dan wel of dat dit uit het hart komt. Antwoord: "Beide". Verslaggever licht toe dat VVD en PVV het CDA wat ruimte willen laten om een een nieuw debâcle bij de verkiezingen te voorkomen. Dat zou immers heel slecht zijn voor de coalitie.
***

Ik kom thuis, zet de pc aan en lees op teletekst het volgende:

Staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) heeft zijn excuses aangeboden aan PVV-leider Geert Wilders. Bleker had woensdagavond op een CDA-campagnebijeenkomst gezegd dat hij niets van de PVV moest hebben.

"Ik moest niks van de PVV hebben, en ik moet nog steeds niks van de PVV hebben", tekende de NOS bij een bijeenkomst in Markelo woensdagavond op uit de mond van Bleker. Hij richtte zich tot CDA'ers die niet blij zijn over de samenwerking tussen hun partij en de PVV, en zei begrip te hebben voor hun zorgen.

Volgens de NOS heeft Wilders zich over de uitspraken van Bleker beklaagd bij CDA-voorman Maxime Verhagen, waarna Bleker de PVV-leider heeft opgebeld om te zeggen dat hij zich te algemeen heeft uitgelaten. Hij had kritiek op standpunten van de PVV willen uiten, niet op de partij als zodanig.
***

Als het CDA deze man niet uitkotst, - dan zou me dat niks verbazen.
Maar wel hoop ik dat de kiezer hier nota van neemt en zijn/haar conclusies trekt.
.

2 opmerkingen:

  1. De belangrijkste conclusie is dat Wilders de mensen goed tegen elkaar weet uit te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Henk Bleeker foto is van mij
    de wet het erkent het recht op naamsvermelding: artikel 25 Auteurswet
    De eenvoudigste manier om naamsvermelding te doen is een tekstuele vermelding onder of naast de foto.
    Linken is overigens ook niet genoeg als naamsvermelding. De naam moet er echt zichtbaar bij. De wet eist niet alleen dat je de bron noemt maar ook expliciet de naam.
    Roel Wijnants fotografie

    BeantwoordenVerwijderen