Respect voor dieren

dinsdag 1 november 2011

De Dierenbescherming (door Gertie)

Soms denk ik dat ik droom! Zijn dierenorganisaties er nu om voor dieren op te komen of om mensen tevreden te stellen en zo leden binnen te halen? Ik heb regelmatig het idee dat vooral dat laatste belangrijk is!

Mijn lidmaatschap bij de Dierenbescherming heb ik niet meer. Wilde geen lid meer zijn van een club, die een ster verleent aan vlees van kippen, varkens en koeien, die het nauwelijks beter hebben dan de dieren in de vee-industrie. Ze hadden, naar mijn mening, alleen voor het beste moeten gaan en ook vegetarisch moeten promoten.

Onlangs belde een mijnheer van de DB mij. Ik had allang geen donatie meer gedaan! Hij belde mij op het juiste moment. De DB heeft samen met La Place een kindermenu, compleet met een 'sterren’ worstje. Ik vroeg die mijnheer, waarom ze niet in plaats van een vlees worstje een lekker sojaworstje hadden genomen. Kinderen eten te weinig groenten, soja is gezond. 
Het antwoord kan ik nu 3 weken later nog niet bevatten! 
Hij zei letterlijk: "Wij zijn er niet om vegetarische producten te promoten, dat moeten die bedrijven zelf doen."

Ongelofelijk! Ik zei nog tegen hem, u promoot toch ook vlees? Hij herhaalde dat de bedrijven van vegetarische producten dat zelf moeten doen!!

Ik wil hiermee niet zeggen dat de Dierenbescherming geen goede dingen doet. Die doen ze natuurlijk ook. Maar van een organisatie die het vlees promoot wil ik geen lid/donateur zijn. 

1 opmerking:

  1. Het eeuwige verschil tussen rekkelijken en preciezen of tussen Realpolitiker en Prinzipienreiter.

    BeantwoordenVerwijderen