Respect voor dieren

woensdag 8 juni 2011

Mossel

3 opmerkingen:

  1. Voor wie het nog niet weet: mosselen worden levend gekookt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ''Levend gekookt'' : mij werd ooit eens gezegd dat mosselen geen centraal zenuwstelsel hebben en DUS geen pijn voelen. Of dit klopt, weet ik niet? Op de tekening hebben ze in elk geval geen hersenen.
    (vooraleer ik hier enig verwijt naar het hoofd geslingerd krijgt : ik ben VEGAN, dus ik eet ze sowieso niet op)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de tekening hebben ze in elk geval wel een zenuwstelsel. In geval van twijfel kun je je beter onthouden van het toebrengen van leed. Vroeger werd gedacht dat vissen niet konden lijden, wat allang wetenschappelijk weerlegd is. In de zeventiende eeuw werd zelfs gedacht dat andere zoogdieren dan mensen geen pijn konden lijden.

    BeantwoordenVerwijderen