Respect voor dieren

dinsdag 6 juli 2010

Jan Blokker overleden



Jan Blokker

Jan Blokker overleden. Een van zijn laatste heldendaden was deze :

“….mensen die zeggen voor Het Dier op te komen. Dat blijken doorgaans de verschrikkelijkste fundamentalisten die je in de verzamelcategorie kunt treffen, verschrikkelijker dan gereformeerden, moslims, verlichtingsaanbidders of Vlamingen. Ze hoeven ook niet naar een trainingskamp in Jemen of Somalië, ze vinden blind de weg naar hun jihad.”



Jan, we zullen je NIET missen

.
.

8 opmerkingen:

  1. Over de doden niets dan goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken de man niet, maar vermoed dat hij een stand-up comedian was. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoorde iemand op de radio zeggen - na het bereiken van de voetbalfinale - dat we door dit overlijden wel 'een zurig stukje' zouden missen. Dat lijkt me niet ver van de waarheid.

    Overigens ken ik de columns van deze pias gelukkig ook verder niet. De Volkskrant was - na vele jaren - in 2006 op hem uitgekeken en deed hem over aan NRC Handelsblad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb vroeger 17 jaar lang een abonnement op de Volkskrant gehad, zodat ik veel van zijn columns heb gelezen. Ik was het lang niet altijd met hem eens, maar hij kon wel leuk uit de hoek komen. Niemand heeft het over zijn optreden in het vroegere satirische tv-programma "Zo is het toevallig ook nog eens een keer" van de VARA. Hij acteerde ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal hem ook niet missen,en hoezo over de doden niks dan goeds? Dat vind ik zo'n flauwekul!
    Alsof je ineens heilig word als je doodgaat.Pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met de uitdrukking "Over de doden niets dan goeds" wordt m.i. bedoeld dat je geen kwaad mag spreken van doden omdat zij zich niet meer kunnen verdedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @erica - ja, dit is wat er bedoeld wordt met dit gezegde. Dit is natuurlijk onzin.
    Dus, Erica, geen kwaad woord meer over Hitler, Ivan Pavlov (de hond van...), Dr. Robert J. White (tenminste, ik hoop dat de kerel intussen eindelijk dood is), Dr. Mengele enz enz enz

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maria, ik dacht wel dat er zo'n reactie zou komen. Ik vind het overdreven om Jan Blokker met die griezels te vergelijken. Het citaat was duidelijk satirisch. Jan Blokker was wel degelijk iemand die mededogen kende.

    BeantwoordenVerwijderen