Respect voor dieren

vrijdag 30 juli 2010

'k Weende stil.......

Lammert
Amsterdam, 02-06-2010


Geachte leden van het seniorenconvent,

leden van het Algemeen Bestuur van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht,


In 2008 heeft de Partij voor de Dieren twee zetels in het Algemeen Bestuur van AGV verworven. Deze zetels zijn ingenomen door Helene Swart-van der Wal en ondergetekende.

Helene Swart heeft het bestuur van AGV per brief laten weten haar zetel op te geven. Zij geeft hiervoor als reden dat zij sinds het begin niet actief deel heeft kunnen nemen. Voor zover mij bekend is dat terug te voeren op persoonlijke omstandigheden.

Helene was de derde kandidaat in een lijst van vier. De Dijkgraaf heeft, conform de procedure, de overgebleven kandidaten opnieuw gepolst voor deelname. Kandidaten hebben aangegeven dat zij geen gebruik zullen maken van deze mogelijkheid. Dit is via de memo van 17 mei van de Dijkgraaf aan het AB bekend gemaakt.

Bij gebrek aan andere kandidaten is er een niet invulbare vacature ontstaan. Ik betreur dit heel erg, voor de kiezers, voor ons bestuur en voor mijn partij. Er is voor zover ik kan overzien ook geen positieve kant aan deze zaak te ontdekken, hooguit een les om het in de toekomst te voorkomen.

Ik hecht eraan nog wel te vermelden dat Helene heeft toegezegd de vergoeding die zij voor de tijd dat ze in het bestuur heeft gezeten heeft ontvangen, na aftrek van de verschuldigde belasting, over zal maken aan een door haar gekozen doel, in dit geval World Wide Veterinary Service in Engeland.

Ik kan niet anders dan u deze mededeling doen, met op voorhand begrip voor uw ongenoegen. Ik hoop ook dat u begrijpt dat het verloop van deze kwestie geheel anders is gegaan dan ik mij had voorgesteld en waarvoor ik mij tot het uiterste heb ingespannen.

Lammert van Raan
------------------------------------------------------------------

Reactie Helene Swart:


’k Weende stil en zie~! terwijl ik

Weende, werd mijn weemoed weelde.

Zachtjes zong de wind; het was mij

Of een hand mijn wangen streelde.

‘k Sloot mijn armen, liefdessmachtend,

Om den boom, de groengetopte.

Trilde niet de stam?- mij was het

Of een hart aan ‘t mijne klopte.



3 opmerkingen:

  1. Dit partijfiasco wordt besmuikt - zonder commentaar - vermeld op:
    http://amstelgooienvecht.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/4754

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er wordt niet veel werk gemaakt van kadertrainingen. Stel je eens voor dat je daarmee zelfstandige, vakkundige en goed geïnformeerde kaderleden creëert. Daar moeten ze bij de Partij voor de Dieren niets van hebben. Deze mensen zullen dan veel te mondig worden, kritisch zijn en niet naar het pijpen van het huidige partijbestuur blijven dansen en dat moet vooral voorkomen worden.

    De autonomie van werkgroepen/afdelingen is ook niet voor niets bewust de nek om gedraaid door in de nieuwe statuten vast te leggen dat de werkgroepen / afdelingen de partij-, de provincie- en de gemeentefunctionarissen gewoon moeten volgen.
    De partij is panisch voor zelfstandig denkende en functionerende mensen met kwaliteiten. Die moet je vooral niet waarderen maar wel zorgen dat je er vanaf komt. Heel wat werkgroepleden door het hele land hebben deze 'wegwerpstrategie' van de partij al 'mogen' ervaren. Maar dit 'uitrangeren' van mensen en partijgeledingen heeft o.a. tot gevolg dat de werkgroepen na vijf jaar nog steeds niet kunnen functioneren zoals het eigenlijk zou moeten, laat staan dat ze als a f d e l i n g kunnen functioneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Paul van Deursen30 juli 2010 om 19:15

    Nu Lammert hier met foto staat afgebeeld moet ik zeggen, dat hij de enige is die serieus vorm heeft gegeven aan de rol voor gekozene voor het algemeen bestuur van het Waterschap AGV terwijl hij vierde op de lijst stond en zich niet verkiesbaar achtte.
    Het verkiezingsteam heeft zich schandelijk gedragen zowel naar het Waterschap en collega-partijen, als de vrijwilligers, die zich voor de campagne inzetten. Ook dit jaar is men nog doorgegaan met roddels en verdachtmakingen onder welwillend oog van het Algemeen Bestuur (Ton Dekkers).
    Het moge duidelijk zijn, dat voor mij de lol eraf was. Breekpunt met de partij was en is echter nog steeds het OVP-beleid.

    BeantwoordenVerwijderen