Respect voor dieren

donderdag 17 juni 2010

'Degelijk maar truttig'

.
Styliste Judith Davids beoordeelt de lijsttrekkers


"Degelijk maar truttig gekleed, dat grijze shirt onder haar oversized colbertje, te basic gewoon.
Tien keer niks.
Een 4."

Judith Davids is een Nederlandse styliste, opgeleid aan de Styling Academie Artemis te Amsterdam.
Ze produceert en styleert shoots en reportages voor modelabels en merken.
Naast haar werk als styliste stelde ze de modecollectie samen van een grotere Nederlandse kledingketen en adviseert ze publieke figuren op het gebied van imago- en kledingkeuze
 

Vraagje Barend:  'oversized' ?



. 

25 opmerkingen:

  1. Als ze er truttig had uitgezien op de verkiezingsposter voor mijn raam, had ik niet die Italianen aan mijn deur gekregen. Ze keken zelfs door mijn brievenbus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Italianen aan de deur hadden (vermoedelijk) een andere oorzaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom zouden ze door je brievenbus kijkenals jij een poster voor je raam had hangen?
    Marianne ziet er bijna altijd truttig uit,ze draagt kleren die helemaal niet bij haar passen en ze er zelfs ongemakkelijk bij uit ziet.
    De styliste heeft gelijk.Maar toen Barend en ik er eerder eens wat van zeiden werd Barend voor seksistisch uitgemaakt.
    Marianne is een active jonge vrouw die zich vaak alseen bejaarde kleed.De bloemetjesjurk ontbreekt nog net.Antoinette Hertsenberg heeft dezelfde kledingstijl,alleen bij haar past het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen die ik ken, vindt Marianne Thieme bloedmooi, wat ze ook draagt. Zoals ik onder een ander artikel op dit blog had geschreven, had ik een verkiezingsaffiche met Marianne voor het ruitje van mijn voordeur geplakt. Italiaanse mannen die geen Nederlands kenden en blijkbaar ook niet wisten dat er verkiezingen waren, zagen alleen maar die mooie Marianne met haar lange, blonde haar. Ik hoorde de woorden "amore" en "bella" vallen. Een van hen keek door mijn brievenbus, want de klep ging eenmaal open en dicht, terwijl er geen brief of zoiets in werd gegooid. Het was elf uur 's avonds en voor mij als alleenwonende vrouw was de situatie heel onprettig. Ik stond al op het punt om de politie op te bellen. De volgende dag heb ik de verkiezingsposter weggehaald. Jammer dat de partij achteruit is gegaan en jammer dat de fascistische PVV en de kapitalistische VVD het zo goed hebben gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verder is het seksistisch om vrouwen op hun uiterlijk af te rekenen. Juist iemand die er uit zichzelf al zo prachtig uitziet als Marianne Thieme moet zich bijzonder netjes kleden om niet als seksbom te worden weggezet. Stempelientje, in het onderhavige geval collaboreer je met mannelijke seksisten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In mijn voorlaatste reactie schreef ik dat de partij achteruit was gegaan. Nu heb ik gemerkt dat de Partij voor de Dieren haar twee Kamerzetels godzijdank heeft kunnen behouden. Dit geeft de burger moed! Het is al erg genoeg dat de VVD groter is dan de PvdA.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij doet het zelf ook Erika,alleen jij vind haar prachtig zeg je,en dat is ook een beoordeling van het uiterlijk,daarbij kan je zeggen wat je wilt maar iedereeen kijkt altijd hoe iemand er uit ziet.
    En alsjij vind dat Marianne blond is ,nou dan weet ik het niet meer.Ik heb nog niemand horen zeggen dat Marianne bloedmooi is; je bent de eerste waar ik dat van hoor.
    Wat nog als ze een seksbom zou zijn?
    Wat een flauwekul zeg om het seksistisch te noemen alsje krietiek hebt opiemand kledingkeuze omdat het toevallig een vrouw is.
    Vreselijk feministeche bullshit vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht altijd dat de schoonheid ín de mens zou moeten zitten.
    Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik óók dát heel erg mis bij Marianne (en de partij).

    Gebaseerd op het feit dat ze nooit enig gehoor geeft aan mensen die namens de partij op hun manier 'vechten' voor de dieren.
    Er is maar 1 opdracht bij deze partij-sekteleden: via de bio-industrie de wereld verbeteren.
    Daarom wordt het ook langzamerhand gewoon een groene partij...met een vroom religieus randje.

    Maar mensen gebruiken hun verstand en laten zich niet bedriegen.
    Dat moge wel blijken uit de uitslag.

    Het is niet voor niets dat in de grote steden het aantal stemmen bijna gehalveerd is:
    in Amsterdam 2006: 13.500 stemmen !
    in Amsterdam 2010: 6.800 stemmen !

    Als je in alle plaatsen de percentages bekijkt zijn ze enorm gezakt t.o.v. 2006.
    Vrijwel de helft...die tweede zetel is maar net aan geweest.
    Mazzel en géén verdienste van de 'overweldigende' partijprestaties.

    Dus bescheidenheid zou je hier wel een vorm van schoonheid kunnen noemen en zou Marianne en de partijtop goed passen en sieren!.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad - het elan van het begin is wel weg.
    Ik wijt dat vooral aan het BESTUUR: dat zit in een houdgreep bij Marianne Thieme. Er gebeurt m.i. intern veel te weinig om de leden betrokken te houden. En de nieuwe aanwas: dat lijken toch vooral baantjesjagers...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Appolonia: Je diskwalificeert jezelf in de discussie als je begint met termen als 'sekteleden'.

    Maar aan de scores moeten natuurlijk conclusies/consequenties worden verbonden.

    Het heeft niet alleen gelegen bij strategische stemmers (hoewel dat wel een deel is). O.a. gedoe rondom de partij (vooral rondom Ouwehand) en de partij Mens&spirit heeft ook rol gespeeld.

    Een evaluatie zal ook moeten plaatsvinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die heeft ook wat van de partij afgesnoept. Doordat de wat spirituelere dierenvrienden (van die geitenwollensokkentypes) daar op zijn gaan stemmen. Aantal keer dus vernomen van personen die anders PvdD zouden stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op de avond voor de verkiezingen heb ik de stemwijzer gedaan. 29 van de dertig stellingen had ik gemeen met de Partij voor de Dieren en de ChristenUnie. Ik heb op de PvdD gestemd, omdat alle andere partijen naar de woorden van Marianne Thieme de mens centraal stellen, terwijl bij de PvdD de dieren ook meetellen. Bij die spirituele partij scoorde ik ook vrij hoog, maar hierin heb ik mij verder niet verdiept.

    De grote partijen kregen buitensporige media-aandacht. Het leek wel alsof de Partij voor de Dieren niet bestond! Het is een schande voor Nederland dat de grootste partij een uitgesproken kapitalistische partij is en de derde partij een fascistische. Dat de Partij voor de Dieren het aantal zetels in de Tweede Kamer heeft kunnen handhaven, is een bewijs dat er gelukkig ook nog fatsoenlijke mensen in Nederland zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo ken ik er nog wel een paar die zich nog méér gediskwalificeerd hebben...maar dat al jarenlang.

    Dus laat de pot nou niet de ketel gaan verwijten dat ie zwart ziet.

    En wat die evaluatie betreft, daar zou ik niet te veel van verwachten...het verleden heeft uitgewezen dat daar niets mee wordt gedaan.

    Mijn vader had soms goede uitspraken: "Je kunt beter met een lui mens te maken hebben dan met een dom mens".
    Die zal ik nooit vergeten !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. "En wat die evaluatie betreft, daar zou ik niet te veel van verwachten...het verleden heeft uitgewezen dat daar niets mee wordt gedaan."

    Er zullen toch consequenties getrokken moeten worden. Het volgende congres zal zeker ook een beladen congres zijn. Ik hoop op een progressieve opkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. "Zo ken ik er nog wel een paar die zich nog méér gediskwalificeerd hebben...maar dat al jarenlang."

    Doel je daarmee op mij? Of op anderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gediskwalificeerd Alex!?

    Ik heb niet de gewoonte om op een onaardige manier persoonlijk te worden.
    Hetgeen jammer genoeg niet gezegd kan worden van uw benadering t.o.v. Apollonia.
    Die zou ik namelijk wél heel 'persoonlijk' noemen.
    Maar ja, ieder vogeltje zingt nou éénmaal zoals het gebekt is...dus kunnen we het u misschien niet kwalijk nemen.

    Maar kennelijk voelt u zich aangesproken!?

    Evaluatie: Al 4 jaar lang hebben actieve leden getracht gehoor te krijgen bij deze partij om vooruitgang te boeken ook d.m.v. evaluaties en opbouwende kritieken.
    Maar deze partij geeft ‘niet thuis’ en luistert niet.
    En van sommige andere leden kon ook geen steun verwacht worden om welke reden dan ook, maar zij hebben nu wel gretig hun medewerking verleend met de actie voor mevrouw Ouwehand.
    Zijn zij dan nu pas wakker geworden?

    Daarom zou ik alleen dit nog willen opmerken: Ik heb in de achterliggende campagne- en verkiezingstijden wederom gemerkt dat de politiek en de mensen die haar vertegenwoordigen domweg en gewoon niet (naar elkaar) luisteren...

    en dát gedrag vind ik ook terug op dit weblog.

    Daar wil ik het dan maar bij laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waarom voormalige aanhangers van de Partij voor de Dieren zijn overgelopen naar Mens en Spirit is mij een raadsel. In het programma van deze partij wordt nauwelijks over dieren gerept. Overlopen naar de VVD is helemaal een groot raadsel voor mij.

    Om op de haarkleur van Marianne terug te komen: deze is wel degelijk blond. Dit houdt natuurlijk geen waardeoordeel in. Maar je kunt moeilijk zeggen dat Marianne bruin, rood of zwart haar heeft. En nogmaals: alle mannen en vrouwen in mijn omgeving vinden haar mooi, of ze op haar stemmem of niet. Dat ik haar schoonheid roemde, was een reactie op de aanval op haar zogenaamd truttige kledingstijl. In onze door mannen gedomineerde wereld is het funest als vrouwen met een baan in bv. de politiek er sexy uitzien. De vooroordelen tegen vrouwen zijn nog levensgroot.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie liever een sexy vrouw dan een truttige vrouw,maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Erica: 'vooroordelen' maar ook voordelen: de vrouw leeft (gemiddeld) langer...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Apollonia:

    @apollonia:

    "Hetgeen jammer genoeg niet gezegd kan worden van uw benadering t.o.v. Apollonia."

    In welke zin ben ik op een onaardige manier persoonlijk geworden?

    Als dat zo opgevat wordt, dan spijt mij dat zeer. Het enige wat ik ter sprake heb gebracht is dat de benadering door het woord 'sekteleden' te gebruiken in samenspraak met leden van de partij m.i. ongepast is.

    En dat vind ik erg jammer.

    "Maar kennelijk voelt u zich aangesproken!?"

    Zeker voel ik mij aangesproken als aan mij ook de term sektelid verbonden wordt. Ik heb in mijn jeugd genoeg meegelopen met rages om erbij te willen horen, maar daar van afgestapt. Ik ben geen meelopertje en uiterst kritisch. Dat zal iedereen weten die mij kent. En binnen de partij sta waar ik voor sta. Laat mij zeker niet inbinden. En ga zeker neit als een kip zonder kop met alles van de partij meerennen.

    Ik doe alles wat ik doe, alles wat ik zeg, alles wat ik geef voor de dieren.

    Je kritiek op de partij begrijp ik zeer. Maar dat betekent niet dat men nu met kwestie Ouwehand zomaar pas wakker wordt. Een stenen muur verplaatst je niet zomaar even. Dat brokkelt af met de juiste krachten en kwestie ouwehand kan je zien als de spreekwoordelijke druppel voor velen.

    Jij, ik, wij (het lijkt wel een SP-leus), moeten afvragen... waar willen we naar toe. Gaan we nu beginnen met grote veranderingen binnen de partij via het congres of lopen we weg of negeren we het? Ik opteer voor dat we nu snel orde op zaken stellen en het volgende congres enorme veranderingen gaan aanbrengen binnen de partij en dat we komende perioden de communicatie in de partij gaan verbeteren.

    We moeten het niet doen voor onszelf. Er is een hoger doel. Dat moet niet vergeten worden. Dat moet de hele tijd in ons blikveld liggen. Recht voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Stempelientje en Barend, het gaat erom dat vrouwen niet op hun uiterlijk worden beoordeeld, maar alleen op wat ze zeggen en doen. Dat Stempelientje destijds het woord ziekteverlof niet kende, bewijst dat zij niet in loondienst werkt of heeft gewerkt. Ze kent de maatschappelijke jungle dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alex,

    Laat ik het zo zeggen: ik wil niemand een etiket opplakken. Maar ik heb zo onderhand wel een héél negatief beeld gekregen van sommigen van de prominente partijtop.
    Met alles wat ik over deze mensen lees, hoor en zie, wordt dat negatieve beeld alleen maar sterker en herken ik in hun gedrag en overtuiging het sekte-denken.

    Dat wil niet zeggen dat ik daarmee ieder partijlid hiervan beticht...dus ook u niet (ervan uitgaande tenminste dat u partijlid bent!?).

    Maar ja, deze partijtopmensen zijn als religieuze kerkleden (ik heb overigens niets tegen geloof als het de mensen EN dieren maar in hun waarde laat) wél met een politieke partij gestart en vandaar ook mijn opmerking: een groene partij met een vroom randje.

    En ik denk dat ik het zo kan stellen: Waarschijnlijk ben ik dan toch écht een beetje eerder wakker geworden dan vele anderen, want het gebrek aan democratie binnen deze partij had ik allang geconstateerd. En derhalve verbaasde mij die hele poppenkast rondom Esther totaal niet…daar kon je op wachten.
    Het gebeurt in de ‘lagere regionen’ en dus natuurlijk ook een keer in de ‘hogere regionen’….het zit nl. gewoon in de genen van deze partij.

    Verder: Ik heb een mening en u een andere. Dat moet kunnen.
    U bent kritisch en blijft ondanks dat de partij steunen. Dat is uw goed recht.
    Ik ben over deze partij een geheel andere mening toegedaan…wil daar niets mee te maken hebben ….En dat is mijn goed recht, lijkt mij.
    En daarom vind ik het onaardig en eigenlijk ook respectloos om iemand in een ‘discussie’ daarover dan maar gemakshalve af te serveren met een opmerking als ‘diskwalificeren’…dat is mij te ‘goedkoop’.

    (Overigens: afserveren van mensen is een tactiek waar deze partij héél goed mee om weet te gaan!)

    Vwb. het opkomen voor dieren: u doet dat op uw manier en ik op mijn manier.
    En de meningen over hoe dat het beste kan en moet gebeuren, daar moet iedereen zelf en voor zichzelf over beslissen.
    Maar dat zouden we wél van elkaar moeten respecteren.

    Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Apollonia:

    "Dat wil niet zeggen dat ik daarmee ieder partijlid hiervan beticht...dus ook u niet (ervan uitgaande tenminste dat u partijlid bent!?)."

    Ja partijlid. Goed dat je een en ander verduidelijkt.

    "Maar ja, deze partijtopmensen zijn als religieuze kerkleden (ik heb overigens niets tegen geloof als het de mensen EN dieren maar in hun waarde laat) wél met een politieke partij gestart en vandaar ook mijn opmerking: een groene partij met een vroom randje."

    Ik denk dat je de geschiedenis dan niet heel erg kent. Volgens mij was marianne nog geen 7e dagsadventist toen de partij gestart werd, hoewel ze volgens mij wel zoekend was.
    Maar daarnaast zijn de meesten die aan de basis van de partij hebben gestaan juist totaal niet gelovig. Ik denk dat er een verkeerd beeld is, dat de partij een soort religieuze basis heeft.

    Misschien te wijten aan dat Koffeman en Thieme vooral in beeld zijn alszijnde de 'partij'.

    "Waarschijnlijk ben ik dan toch écht een beetje eerder wakker geworden dan vele anderen, want het gebrek aan democratie binnen deze partij had ik allang geconstateerd"

    Op zich denk ik dat democratie binnen een partij moet groeien. Ik begrijp dat als een groep met iets begint dan de touwtjes stevig in eigen handen gehouden wordt. Ik kan dat mij heel goed voorstellen. Maar net zoals ikzelf op het congres heb aangegeven in mijn speech is houden van iets soms ook gewoon loslaten. Dus democratisering moet plaats kunnen vinden.

    Maar wel begrijpbaar is het om niet alles meteen los te laten voordat je een stevige basis hebt.

    "En daarom vind ik het onaardig en eigenlijk ook respectloos om iemand in een ‘discussie’ daarover dan maar gemakshalve af te serveren met een opmerking als ‘diskwalificeren’…dat is mij te ‘goedkoop’. "

    Dat was geenzins respectloos bedoelt, maar een opmerking uit ongenoegen, vanwege een te harde beoordeling ten opzichte van de partijleden (sekteleden=wat natuurlijk een onjuiste feitelijke definitie is). Maar je hebt een en ander uitgelegd van hoe jij het ziet, waar je natuurlijk een eigen visie op mag hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jawel,hoor Erica,ik ben alleen nooit echt ziek geweest dat ik het van te voren wist en daar verlof voor ging aanvragen ,dus heb nooit ziekte verlof gehad,je bent ziek of niet en ziekteverlof is m.i meer iets voor mensen die overspannen zijn of zo.Daarbij kon ik het mij niet veroorloven om ziek de zijn,de band moest doordraaien,de show must go on,zo was het eenmaal.Dus ik heb nooit met dat hele ziek zijn gebeuren te maken gehad.
    Ik ben wel eens gewoon ziek geweest en daar gewoon melding van gemaakt en had zwangerschapsverlof.
    Over voordelen gesproken,volgens jou ken ik de maatschappelijk jungle niet.
    Ik sta dus volgens jou buiten de maatschappij.
    En begrijp nog steeds niet waarom een vrouw niet op haar uiterlijk beoordeeld mag worden?
    Iedereen word op zijn uiterlijk beoordeeld en ik zou niet weten waarom vrouwen daarvan uitgezonderd moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen