Respect voor dieren

maandag 14 juni 2010

Vrijwilliger bij de Partij voor de Dieren (door Anoniem)

Kan ook nog iets over de intenties van de PvdD vertellen. Was vanaf het begin aktief lid, bezorgde huis-aan-huis flyers en plakte samen met Luuk van der Veer (jawel, staat op de kieslijst voor 9 juni a.s.) partijposters op de verkiezingsborden in mijn regio. Dit jaar hingen de posters er opeens zonder dat contact met mij was opgenomen, het bleek dat een nieuwe regiocoördinatrice zelf nieuwe mensen inschakelde zonder te kijken wie zich in het verleden al inspande. Kortom, ik werd zonder enige berichtgeving als vrijwilliger gedumpt.

Luuk mailde mij nadat ik aangaf dit bepaald niet chic te vinden, gaf aan te betreuren dat hij wél de vrijwilligerslijst doorspeelde aan de nieuwe coördinatrice maar níet op een correcte uitvoering te hebben toegezien (oftwel het is gewoon over de schutting geflikkerd omdat hij binnen de PvdD andere plannen voor zichzelf had). Heb me afgemeld als aktief lid en denk nog over opzegging van het lidmaatschap, doe dat zeker als na de verkiezingen blijkt dat inderdaad misbruik is gemaakt van mijn diervriendelijke bedoelingen.

Toch maar dierenactivist worden dan ? Het is mij toch al een flinke doorn in het oog dat duizenden nertsen worden vermoord om enkele mensen te laten bestaan, en het afschaffen daarvan niet direct zal gebeuren maar een aantal jaren vooruit is geschoven. Groeten aan alle ECHTE dierenvrienden, blijf doorvechten !

12 opmerkingen:

  1. In mijn gemeente is het precies zo'n puinhoop, zowel wat de Partij betreft als de afdeling Dierenbescherming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt steeds 'gezelliger' bij de pvdd.

    In ieder geval heeft het mevrouw Thieme géén windeieren gelegd. Haar jaszakken zullen zwaar worden van al het geld dat ze tegemoet kan zien, als waar is wat er nu geschreven wordt.

    Nou ja, misschien kunnen de hardwerkende vrijwilligers dan in de toekomst wél hun onkosten declareren !?
    Tot nu toe moeten de vrijwilligers zoveel mogelijk uit eigen zak betalen, maar dat is dan straks niet meer nodig!?...er is geld genoeg.

    Wat zei Cruijff ook al weer?:
    "Ieder nadeel heb ze voordeel".... ha, ha.
    Het is dat het zo treurig is, anders zou je er hard om moeten lachen.

    Het getuigt wel van een 'bedorven' mentaliteit die ik niemand aan zou willen praten.

    Mijn stem zullen ze dan ook niet meer krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Anoniem... sommige dierenmensen weten inderdaad niet hoe ze zich sociaal moeten gedragen tegenover de medemens, dat is geweten; ze zijn ook vaak humorloos en zelfs nors

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bandoeng, ik meen dat de Kamerleden van de PvdD wel een deel van hun salaris/honorarium moeten afstaan aan de partijkas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bandoeng: "Nou ja, misschien kunnen de hardwerkende vrijwilligers dan in de toekomst wél hun onkosten declareren !? "

    Ik vind het heel normaal als vrijwilligers juist niet onkosten declareren. M.i. is het ook een stukje investeren. Ik zit ergens in bestuur op vrijwillige basis. Kan reiskosten etc. allemaal declareren, maar ik zou dat niet willen.

    Ergens vrijwilliger zijn betekent m.i. ook investeren. Ik heb weleens meegemaakt met mensen die iets wilden doen en die dan vooral beginnen over onkostenvergoedingen e.d. Vind dat beetje raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Alex,dat is helemaal niet raar ,en zeker niet als je een beperkt inkomen hebt.Ze moeten geldzoekers schieten om te investeren,en dat heeft de PvdD gedaan,waarom moet een vrijwillger dat doen?Die investeerd tenslotte al zijn/haar vrije tijd.Ik vind het niet meer dan normaal dat alle daadwerkelijke en redelijk gemaakte onkosten vergoed worden,ik zie geen enekel reden waarim dat uit eiegen zak betaald moet worden.Daarbij betalen die vrijwilligers ook nog eens lidmatschap aan de partij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Correctie: geldschieters zoeken!

    Bekende verwisseling, vgl. verkrachte eenden, voor: vereende krachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het lidmaatschap van de Partij voor de Dieren is heel goedkoop. De PSP was de duurste partij van het land. Indertijd betaalde een lid van de VVD maar 25 gulden per jaar, terwijl een lid van de PSP met een gemiddeld inkomen honderden guldens per jaar contributie betaalde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wil Erica met dit laatste precies zeggen?
    Dat inderdaad vrijwilligers alles maar moeten betalen omdat ze zich als vrijwilliger inspannen voor een partij, die momenteel wel geld lijkt te hebben om hele grote dure campagnestunts uit te halen? ...(na eerst de mensen om extra giften te vragen !!)

    Ik ben het met Stempelientje eens: er zijn vrijwilligers die enorm veel tijd en energie
    steken in die partij.
    Dát op zich is al een hele investering, lijkt mij zo.
    En er zijn inderdáád mensen die voor zichzelf al niet veel geld te besteden hebben...laat staan dat ze allerlei extra kosten voor die partij moeten betalen. Dat gaat gewoon niet.

    Maar afgezien daarvan vind ik het feit dat de partij het maar heel gewoon vindt om dit van de mensen te eisen al een hele zorgelijke zaak.

    De opmerking van Alex doet mij denken aan de arrogantie waar deze partij mee besmet lijkt te zijn.
    Nee, het begon zo mooi met die partij, maar wat is het inmiddels lelijk geworden .

    Overigens: ik vind de verspreking van Erica wél heel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Overigens: ik vind de verspreking van Erica wél heel leuk :-) "

    Je bedoelt: Stempelientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @stempelientje:
    Als je staat waar voor je staat, dan ga je toch niet de hele tijd reiskosten declareren omdat je meehelpt met flyeren, standwerk etc.?
    Ik snap dat niet voor iedereen haalbaar is, maar maak dan een apart potje hooguit voor mensen die mee willen doen, maar het echt totaal niet kunnen opbrengen. Of een apart potje voor als je echt niemand kan vinden behalve mensen die het niet kunnen opbrengen.
    Ik ben van mening dat het geld voornamelijk geïnvesteerd moet worden in materiaal en campagnes, dan dat het deels verdwijnt in allerlei onkostenvergoedingen. Volgens mij gaat dat nl. al erg snel oplopen. Ik declareer geen onkostenvergoeding als ik vrijwilligerswerk doe of mee doe met acties.
    Ik vraag me af hoeveel geld er nu gaat naar onkostenvergoeding. Dat vind ik nl. wel erg interessant om te weten.
    @Appolonia:
    “Dat inderdaad vrijwilligers alles maar moeten betalen omdat ze zich als vrijwilliger inspannen voor een partij, die momenteel wel geld lijkt te hebben om hele grote dure campagnestunts uit te halen?”
    In een campagne steken is geen probleem. Maar heb zelf genoeg vraagtekens over welke uitingen nou nut hebben of niet. Daar mag ook wel kritisch naar gekeken worden. Sowieso zouden alle geldstromen binnen de partij tegen het licht moeten gehouden worden door een onafhankelijk persoon m.i. Daar moet niet te lang mee gewacht worden.
    “En er zijn inderdáád mensen die voor zichzelf al niet veel geld te besteden hebben...laat staan dat ze allerlei extra kosten voor die partij moeten betalen. Dat gaat gewoon niet.”
    Ik vind dat geen excuus. Bezig zijn voor de partij of ander goed doel kan erg lokaal. Daar hoeven niet eens onkosten bij te zitten. Kijk als een werkgroep iemand nodig heeft voor een stand en ze kunnen echt niet iemand vinden om daar bij te staan, behalve iemand die alleen zou kunnen als er wat tegemoet gekomen wordt aan de reiskosten, tsja, ander verhaal. Maar het moet m.i. niet standaard zijn dat reiskosten vergoed wordt voor vrijwilligers. Maar dat geld ook voor bijvoorbeeld de personen in het bestuur. Ik denk dat die voor elke vergadering die ze hebben vast ook wel reiskosten vergoed krijgen. Ook voor die ‘vrijwilligers’ geld dat ze dat echt niet hoeven te krijgen.
    “Maar afgezien daarvan vind ik het feit dat de partij het maar heel gewoon vindt om dit van de mensen te eisen al een hele zorgelijke zaak.”
    Wat eist de partij? Het is nu toch gebruikelijk dat de onkosten (of deel daarvan) vergoed worden van vrijwilligers? Weet niet of beleid bij elke werkgroep hetzelfde is daarvan.
    “De opmerking van Alex doet mij denken aan de arrogantie waar deze partij mee besmet lijkt te zijn.
    Nee, het begon zo mooi met die partij, maar wat is het inmiddels lelijk geworden .”
    Wat heeft mijn opmerking met de partij te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alex en arrogantie:

    Uw opmerking is gewoon voor uw rekening. Maar als ik een dergelijke opmerking hoor/lees dan doet mij dat gewoon aan de 'arrogante' houding van deze partij denken.
    Deze partij vindt het heel gewoon dat mensen maar rennen en vliegen voor de ze.
    Maar als puntje bij paaltje komt dan is de 'dank' die deze vrijwilligers er voor krijgen nul-komma-nul (en dan heb ik het nu niet eens over geldelijke zaken).

    ç'est le ton gui fait la musique !
    En dat muziekje kan mij niet charmeren.
    C'est tout!

    BeantwoordenVerwijderen