Respect voor dieren

zondag 6 juni 2010

Kies Partij voor de Dieren !


Langs de zeer drukke A4 van Amsterdam naar Den Haag staat dit enorme reclamebord opgesteld, ongeveer ter hoogte van het Brugrestaurant en het Van der Valkhotel. Ik vind het schitterende reclame, een meesterlijke zet. Dat de Partij een boer - geen veehouder! - zover gekregen heeft om eraan mee te werken is op zich al opmerkelijk.

Bohemian Rhapsody maakt hieronder enkele kritische kanttekeningen bij een vergelijkbare promotionele activiteit van de Partij.
------------------------------------------------------------------------------------

Waar een kleine partij al 'groot' in kan zijn? De Partij voor de Dieren stelt vol trots vast de grootste campagnereclameboodschap op haar conto te kunnen schrijven en daarmee in het Guiness Book of Records te komen.

Een heel veld is vol gezaaid met de tekst "Stem op de Partij voor de Dieren".
Leuk !??

Dit moet naar mijn idee toch een aardig duitje kosten.
Wat ik me afvraag: waar haalt de partij ineens de financiële mogelijkheid vandaan om dit te doen (tenzij dit gesponsord is, maar dat heb ik er nog niet uit op kunnen maken).
Nog niet zo heel erg lang geleden werden de leden opgeroepen om iets extra's te doneren omdat de partij eigenlijk een beetje 'platzak' was.
Met de Waterschapsverkiezingen van 2008 was er alleen maar geld voor een ' pietluttig' A5-foldertje waar de vrijwilligers mee de straat op moesten, omdat er geen geld beschikbaar was.
Toen leden hier kritiek op hadden omdat er wel (veel) geld beschikbaar was voor 'persoonlijke betaalde activiteiten', werd dat zoals gebruikelijk, door de partij arrogant en met 'straffe hand' afgeserveerd.
Of zou ' iemand' die wél betaald wordt door de partij, deze keer eens diep in eigen buidel hebben getast omdat de publieke opinie van deze Partij voor de DUURZAAMHEID op het spel staat?
Vele noodlijdende diereninstanties zouden blij zijn met zo'n financiële 'gift', die nu gewoon op de grond ligt.

Nou ja, misschien wordt alles wel duidelijk op het volgende congres.
Want dat is de strategie: "Alles wordt duidelijk uiteengezet op het congres"....maar, jammer genoeg ben je daarna meestal nog niet veel wijzer geworden !
Maar wie weet....

9 opmerkingen:

  1. Inmiddels is het bord al weer verwijderd:
    Geen vergunning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bohemian Rhapsody4 juni 2010 om 00:00

    Afgezien van het feit dat ik hier wel om moet grijnzen, vraag ik me toch dit af:
    Hoe onnozel kun je zijn!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik nog lid was van de werkgroep,moest de gastvrouw of de leden zelf de koffie/limonade en koek tijdens vergaderingen betalen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was bij de PSP ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er staan nu zefs twee borden, het ene nog groter dan het andere. Ze staan wat verderop, in een ander perceel. Jammer genoeg allebei aan dezelfde kant: richting Den Haag/Roterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A.s. dinsdagavond 8 juni is er een verkiezingsdebat van alle lijsttrekkers uit de Tweede Kamer (elf in totaal, waaronder Marianne Thieme) op Nederland 1 van 19.00 uur tot 22.10 uur (onderbroken door het Journaal van 20.00 uur). Daarna komt de verkiezingsconference van Freek de Jonge. Ik vond zijn vorige verkiezingsconference heel geslaagd. Hij maakte toen ook een goed grapje over de Partij voor de Dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Partij doet iets aan zijn naam. Op verschillende verkiezingsborden staat te lezen:

    Partij voor de dieren, natuur en milieu.

    Zolang het in die volgorde blijft, met prioriteit voor de dieren, vind ik het een goede aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het laatste ben ik met je eens. Ik vind het daarom des te onbegrijpelijker dat allerlei lieden beweren dat de politieke partijen momenteel geen oog hebben voor natuur en milieu, alsof de Partij voor de Dieren niet bestaat. De PvdD wordt meer doodgezwegen dan TON, hoewel de PvdD meer Kamerzetels heeft. Er moeten hier bepaalde krachten achter schuilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gevaarlijke vrouw


    Marianne Thieme is te mooi! Sinds enkele maanden woont er een Italiaan naast mij, die geen Nederlands kent (wel Engels). Gisteravond om elf uur stond hij met een andere Italiaan op de stoep te praten. Ik ken geen Italiaans, maar ving de woorden "bella" en "amore" op. Voor het ruitje van mijn voordeur hangt een verkiezingsposter met Marianne. (Ik woon in een bovenhuis, maar de voordeur komt op de stoep uit.) Op een gegeven moment werd er met het klepje van mijn brievenbus geklepperd.

    Ik ben eraan gewend dat er katers voor mijn huisdeur staan die mijn poezen willen bezoeken. Vreemde mannen 's avonds laat voor mijn deur, dat wordt mij als alleenstaande vrouw te gortig! Ik hoop dat de Partij voor de Dieren voortaan verkiezingsposters heeft die geen misverstanden kunnen wekken bij mannen die geen Nederlands lezen en niet weten dat het verkiezingstijd is. Met een lijsttrekker als Emile Roemer loop je geen gevaar, maar met Marianne is het oppassen. Anders vergroot ik voortaan het partijlogo en hang ik dat als verkiezingsaffiche op.

    BeantwoordenVerwijderen