Respect voor dieren

zaterdag 3 december 2011

Nicolette Kluijver: vegetariër? (door Driek)

Onlangs besteedde ik wat aandacht aan Nicolette Kluijver (foto), die - ondanks haar ongunstige achternaam - meedoet aan de wedstrijd voor de Meest Sexy Vegetariër, uitgeschreven door de stichting Wakker Dier. 
Dat kwam mij op een kritische opmerking van Vader Aardbei te staan: “Jammer dat je niets zegt over het feit dat Kluijver helemaal geen vegetariër IS, maar zo'n mislukte ''flexitariër'' die gewoon dieren eet maar wel gemaakt meelevend doet.”

Ik leg een volledige bekentenis af. Dit vuiligheidje was tijdens de research voor mijn column aan mijn aandacht ontglipt. Flextariër. Dan eet je gewoon vlees, maar alleen af en toe niet. Je schijnt al flextariër te zijn, wanneer je één dag per week geen vlees eet. Wat een flauwekul.

Dus Nicolette Kluijver kan tussen maandag en zaterdag gerust een halve koe opvreten, maar wanneer ze zich op zondag weet te beperken tot een tofu-burger, dan mag ze meedoen aan de wedstrijd voor de Meest Sexy Vegetariër.

Ik vind dat ze haar concurrentes naait. En het publiek naait ze ook. Maar niet op een sexy manier. Nee. Naaien als in bedriegen.

(fragment)

2 opmerkingen:

  1. Je zou dan alle katholieken ook vegetariër kunnen noemen, omdat zij op bepaalde dagen geen vlees mogen eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat jasje trouwens van echt leer?

    BeantwoordenVerwijderen