Respect voor dieren

zaterdag 17 december 2011

Zapservice

Wie naar de uitzending van Pauw en Witteman kijkt, krijgt te maken met de 'zapservice'. Het is een nieuw woord, ik weet niet of het ook in andere programma's gebruikt wordt. Ik ken natuurlijk wel 'zappen', dat is uit verveling langs allerlei tv-kanalen gaan tot je op een programma stuit dat misschien iets is. Maar zappen als 'service', dienst, ken ik niet.

Wikipedia zegt er het volgende van: Halverwege de uitzending is er de 'Zapservice', waarbij nieuwsflitsen en/of opmerkelijke fragmenten van andere programma's en/of worden vertoond.

Ik weet niet of er enig verband met de lopende uitzending is, het lijkt er niet op. Aanvankelijk veronderstelde ik dat het reclame zou zijn, maar dat wordt ons gelukkig bespaard. De functie lijkt overigens dezelfde, namelijk (plas)pauze. Blijkbaar zijn vier verschillende gesprekken in een uur teveel voor de moderne kijker. Op de radio lassen ze in zo'n geval een muziekje in. 

Het lijkt me trouwens wel een kandidaat voor 'het woord van het jaar'. Dat is het echter niet geworden, althans naar wat ik gevonden heb: 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten