Respect voor dieren

donderdag 29 oktober 2009

Marianne Thieme en de Apocalyps

Wie het hele artikel van Marianne Thieme in het Financieele Dagblad leest – en dus niet alleen de passage over de AOW – die kan onwillekeurig het gevoel bekruipen dat hier een evangeliste aan het woord is die het einde der tijden verkondigt. Ik lees:

“We kunnen wachten op de gevolgen van de Ponzipolitiek in de vorm van hongersnoden, vluchtelingenstromen, oorlogen en uiteindelijk het onbewoonbaar worden van deze planeet.”

Zie: http://www.partijvoordedieren.nl/download/20091028%20Breek%20met%20de%20Ponzipolitiek.pdf

Ik ben niet zo goed thuis in bijbelse kringen maar ik meen hier een echo te horen van eerdere verkondigingen. En dan duid ik niet op de rapporten van de Club van Rome, zoals Grenzen aan de groei (1972).

Nee, ik bedoel de mensen die aan de deur bellen en die mij willen bekeren. Als bekeerling schijn ik een redelijke kans op overleving te maken wanneer bijvoorbeeld de dijken doorbreken en het grootste deel van Nederland onder water komt te staan.

Hoe dit verder ook zij, ik meen dat de Partij zich moet hoeden voor eschatologie.
We kunnen ons beter richten op doelen – dierenrechten - die niet al te ver weg zijn, in plaats van dat de Partij zich verliest in sombere profetieën.
Het winnen van zieltjes kunnen we overlaten aan bijvoordeeld de Zevendedagadventisten:

Naast het streven de bijbelse wetten strikt na te leven ligt de nadruk van het kerkgenootschap ook meer op de zogeheten "wederkomst" (de profetie dat Jezus Christus elk moment terug kan komen naar de aarde) dan bij de gevestigde kerken het geval is.

Profetieën, met name uit de Bijbelboeken Daniël en Openbaring, vormen voor zevendedagsadventisten een sleutel om te weten dat het huidige tijdperk de eindgeschiedenis zou inluiden van het menselijk leven op aarde.


Image and video hosting by TinyPic

1 opmerking: