Respect voor dieren

woensdag 28 oktober 2009

Sneller, hoger, sterker

Jarenlang heb ik geen televisietoestel in huis gehad, nadat het apparaat ermee opgehouden was en aan de straat gezet. Ik heb geen enkele affiniteit met het medium; heb een hekel aan het gevoel bezig gehouden te worden. Ik doe graag ‘mijn eigen ding’.

Intussen is deze wereld zo vergeven van luxe en overdaad dat ik nu zelfs een breedbeeld tv in huis heb. Als ik er nog een cliché tegenaan mag gooien: gratis en voor niks. Een collega wilde ervan af omdat hij een ‘plasma tv’ aangeschaft heeft. En niemand wilde zijn andere toestel hebben!

Nu wordt mij weer een Tom Tom aangeboden, voor een paar centen. De reden is dat de eigenaar een uitgebreidere versie wil, eentje voor heel Europa, terwijl zijn huidige exemplaar alleen de Benelux dekt. Hoewel ik niet het idee heb zo’n ding echt nodig te hebben, zeg ik ook weer geen nee tegen zo’n speeltje. Het kan allicht wel eens te pas komen.

De grap is echter dat mij dus allerlei dingen ‘opgedrongen’ worden waaraan ik geen enkele behoefte heb, maar waar andere mensen niet genoeg van kunnen krijgen: 'sneller, hoger, sterker.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten