Respect voor dieren

woensdag 21 oktober 2009

Partijcongres

Ik krijg een herinnering van de Partij voor de Dieren dat ik me nog niet heb opgegeven voor het partijcongres op 6 december a.s.
Dat is enerzijds heel attent, anderzijds vrees ik dat de dag na 5 december niet heel gelukkig gekozen is om een grote zaal vol te krijgen.
Daarnaast bleken vorige congressen vooral bijeenkomsten te zijn van de Happy Clappies, iets waar ik niet warm voor loop. Wel is het altijd leuk oude bekenden te ontmoeten, daarvoor is dit wel een goede gelegenheid.

Het congres staat voor zover ik dat nu kan zien, voornamelijk in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart volgend jaar. Daar is 5 uur voor uitgetrokken. Ik vind dat rijkelijk veel, al is het wel een belangrijk onderwerp natuurlijk.

Er is een statutenwijziging die, naar ik verwacht, de combinatie van fractievoorzitter en bestuursvoorzitter in één persoon, voor de toekomst uitsluit. Dat wordt wel tijd.

Graag had ik gezien dat (ook) een inhoudelijk onderwerp geagendeerd was, bijv. de Wet Dieren. Dat is toch een fundament van onze partij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten