Respect voor dieren

zaterdag 13 februari 2010

Partij v.d. Schone Lucht: nòg een kandidaat

Wie de teksten van de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van de Partij voor de Dieren tot zich neemt, kan zich afvragen of dit werkelijk PvdD-kandidaten zijn. Het gebruik van het woord 'dier' wordt zorgvuldig vermeden. Het algemene partijprogramma (41 blz.) lijkt voor deze mensen niet geschreven te zijn.
------------------------------------------------------------------------

Image and video hosting by TinyPic

1. Lijsttrekker Marieke de Groot van de Partij voor de Dieren (???) Den Haag beschrijft in een interview in weekkrant De Posthoorn hoe zij Den Haag het liefst ziet, namelijk groen en duurzaam.
Benieuwd naar de visie van Marieke?

Lijsttrekker Marieke de Groot van de Partij voor de Dieren Den Haag gaat voor een groene en duurzame stad. "Het liefst zie ik een groene stad achter de duinen en geen betonnen stad." Wat De Groot betreft dus geen hoogbouw langs de kust en Cultuurtoren op het Spui. "Die 'prestige' projecten dienen alleen de korte termijn mensenbelangen en zijn veelal in het belang van de politici zelf." Maar de rotste plek van Den Haag blijft voor haar de Utrechtse baan "een betonnen bak vol met uitlaatgassen." De Groot pleit dan ook voor een volledig autovrije binnenstad en gratis openbaar vervoer om dit probleem aan te pakken. Liever vertoeft ze op 'schonere' plekken. Haar favoriete plekje is het dan ook het bos van Mens en Dier bij Clingendael.

De liefde voor groen en dieren is al op jonge leeftijd begonnen. "Ik ben opgegroeid in een landelijke omgeving met veel dieren. Van kinds af aan heb ik altijd al een sterk rechtvaardigheidsgevoel gehad en wilde voor de kwetsbaren in de samenleving opkomen." Het lijsttrekkerschap ligt dan ook in het verlengde van mijn droom hier iets mee te gaan doen. "Geweldig dat ik van mijn passie mijn werk heb kunnen maken." Volgens de lijstrekker is het haar enthousiasme en gedrevenheid dat de doorslag heeft gegeven om haar als nummer 1 op de lijst te zetten." Maar ook al is ze het gezicht: "We doen het samen en staan voor hetzelfde doel."

2. Barbara van Genne (PvdD???) in Het Parool:

Image and video hosting by TinyPic

19 opmerkingen:

  1. Verder is het dierenwelzijn een speerpunt van de PvdD. Die jongeren moeten nog veel leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gelooft je ogen niet als je dit in de krant leest.

    Alleen: w i e zal het ze leren?!

    Wordt deze dame getraind door de Partij?

    Worden de kandidaten (3 maart) voorbereid op publieksoptredens?

    Wat ik ervan zie lijkt er in het geheel niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag net op de site van de partij dat ze nummer twee staat op de Amsterdamse lijst. Het is te vrezen dat ze wordt "afgemaakt". Ik begrijp nog altijd niet dat Victor H. in Rotterdam geen lijst mocht oprichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan het verkeerd heben hoor,maar jaren heb ik allerlei acties voor dieren gevoerd,waarvan de meeste in den Haag omdat ik daar woonde,en ws ik lid van een werkgroep.
    Ik kan me niet herinneren dat ik Marieke ook maar ergens gezien heb....niet bij de PvdD standjes als we aan het promoten waren,niet met acties,niet in de werkgroep,noch enig kritisch artikel van haar in de krant.En dan is ze nu ineens lijsttrekker?
    En inderdaad wat Erica schrijft,waarom mocht Victor geen lijst in Rotterdam oprichten? Ik krijg steeds meer de nare indruk dat ze 'zorgvuldige criteria' de ze beweren te handteren gebaseerd is op vriendjes politiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even en ze kunnen de partij de Partij van de gebakken Lucht noemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de laatste twee hoorzittingen over dierproeven bij LNV in Den Haag, die ik heb bijgewoond, heb ik Marieke ook niet gezien. Wel Corrie Harland (die tevens actief was tegen verwaarlozing van paarden in Leidschendam en van wie ik ook een ingezonden stuk heb gelezen in De Haagsche Courant; Barend, ze heeft kort, blond haar en is dus niet die dame met halflang bruin haar die tegen je praatte over de levende kerststal). Een andere kandidaat die ik op een van die hoorzittingen heb gezien, was Radjin Sewtahalsing. Bijna elke partij heeft het over het milieu en bijna geen enkele over dieren. Je zou als het om dieren gaat bij wijze van spreken net zo goed niet kunnen stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 1e. Al deze jonge kandidaten voldoen volkomen aan de sollicitatie-eisen van de partij voor de dieren namelijk: Young, Fresh and Beautiful !
    Als je daar maar aan voldoet zit je goed. Of je echt over degelijke en noodzakelijke capaciteiten en kennis beschikt lijkt van ondergeschikt belang te zijn.
    Iets minder ' piep ', maar zeer gemotiveerde en vooral betrouwbare sollicitanten met ervaring zijn heel subtiel afgeserveerd met de dooddoener:
    "Je past niet in het team".
    Dat komt naar mijn mening eigenlijk neer op: je bent niet Young, Fresh and Beautiful genoeg......Zou dat eigenlijk nog iets zijn om aan te vechten als mogelijke leeftijdsdiscriminatie!?...vraag ik me af.

    2e. Al deze jonge honden die straks in de gemeente hun 'geblaf' zullen laten horen, praten alleen maar de partij na. De standpunten zoals zij die verwoorden zijn echt niet van henzelf....er is een 'hogere macht' die aan de touwtjes trekt.
    En al die "schone luchten en metrolijnen en CO2 en "groen, groen, groen, groen knollen- knollenland" dienen alleen maar als lokkertjes om stemmen te krijgen. In Amsterdam hangen posters die niet te lezen zijn door de afschuwelijke kleurencombinatie, waardoor de tekst in het niet verdwijnt. Maar met heel veel moeite en pijn aan de ogen kun je de slogan voor Amsterdam ontwaren:
    " Blaf tegen de Noord-Zuidlijn, Stem voor de partij voor de dieren" Het wordt naar mijn idee zo langzamerhand eerder de "Partij van de Karikatuur".

    3e. Het is een schande dat de dieren klakkeloos als "een van de partijstandpunten" worden genoemd (... zoiets als: 'baat het niet, dan schaadt het ook niet').
    Het begrip dieren functioneert nu meer als een soort ' bladvulling' voor het partijprogramma. Terwijl dierenwelzijn naar mijn mening de hoogste prioriteit van de partij dient te zijn.
    En ik leefde ook altijd in de veronderstelling dat dit de partij voor de DIEREN was ,....maar daarin heb ik me schromelijk vergist.

    4e. Daarom zal ik de naam van deze partij ook nooit meer met hoofdletters schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cheetah heeft helemaal gelijk.Inderdaad wijzen ze mensen af onder het motto: je past niet in het team,maar nadere toelichting geven ze nket,ook niet als daar naar gevraagd word.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De partij is een weerspiegeling van de maatschappij, waarin ook alleen nog maar jonge, frisse, mooie en flexibele (lees: manipuleerbare) mensen aan de bak komen. Werk-en levenservaring hebben geen waarde meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Overigens vindt Barend uiterlijk schoon toch ook belangrijk voor een politicus? Het rare is dat Mussolini niet om aan te zien was en desondanks massa's op de been kreeg. Verder is Niko Koffeman niet "mooi", hoewel hij er beter uitziet dan Mussolini.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het beste voorbeeld is misschien wel Ronald Reagan - gewezen filmster.

    Goede tweede: Arnold Schwarzenegger, bodybuilder en filmster.
    Vast in het zadel als gouverneur van Californië (sinds 2003).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is volgens mij niet op uiterlijk gebaseerd maar op de roem die ze al verworven hadden.
    De PvdD heeft immers ook allerlei BNN'ers laten opdraven voor de kieslijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sorry typefoutje,moet natuurlijk BN'ners zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Roem........ verworven als filmster, als bodybuilder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig zijn er ook (gewezen) filmsterren die zich voor dieren inzetten zonder politieke bedoelingen, zoals Brigitte Bardot en Doris Day. Brigitte Bardot klaagde trouwens al wantoestanden in abattoirs aan toen ze nog heel jong was en midden in haar filmcarrière stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bardot schreef daar heel goed over in haar onderhoudende autobiografie 'Initialen BB'.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit boek heb ik gelezen. Ze schijnt ook een vervolg te hebben geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Correct Erica. Vervolg heb ik ook niet gelezen;
    meestal heeft zoiets commerciële motieven, en behelst het het uitmelken van eerdere thema's.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ja,de partij geeft ze inderdaad trainingen ...........

    BeantwoordenVerwijderen