Respect voor dieren

zondag 21 februari 2010

Grote grazers en Staatsbosbeheer (door Stempelientje)

 Image and video hosting by TinyPic

Er wordt met verschillende maten gemeten in de zgn. natuurgebieden. 
In de Oostvaardersplassen worden de uitgezette dieren NIET bijgevoerd.
Bij Lauwersoog waar ook Schotse Hooglanders en Konikpaarden grazen, zag ik tot mijn verbazing grote rollen hooi liggen. In het gebied waar de Hooglanders stonden lag hooi voor de dieren.

Thuis natuurlijk alles nagekeken, en ja hoor, deze kudde wordt wel bijgevoerd!

Waarom dit niet gebeurt bij de 3.000 dieren in de Oostvaardersplassen is mij nog steeds een raadsel. 
Het valt ook onder Staatsbosbeheer. Er zijn geen Heckrunderen maar Schotse Hooglanders. 
Een stuk verder heb ik wel reeën gezien.

Het grote verschil is dat er hier dieren uit de groep worden gehaald voor de slacht, en dat de dieren in de Oostvaardersplassen mogen verrekken.

2 opmerkingen:

  1. Bij het Staatsbosbeheer kunnen ze niet lezen.
    Mijn vraag waarom in het ene park wel, en in het andere park niet word bijgevoerd,werd beantwoord,met een lang standaard antwoord over het niet bijvoeren van de dieren op de Oostvaardersplassen.Met geen woord werd er over het Lauwersmeer gerept.Ik heb nogmaals om opheldering gevraagd......

    BeantwoordenVerwijderen