Respect voor dieren

vrijdag 19 februari 2010

Ronde vissenkom

Image and video hosting by TinyPic

Reaal Verzekeringen maakt op grote billboards langs de snelweg reclame met variaties op de tekst: zoveel procent kans dat u enz.
Een voorbeeld hierboven.

Men vindt dat blijkbaar erg grappig want de campagne duurt nu al een paar jaar. Bedoeling zal wel zijn dat de filerijder “aan het denken gezet" wordt.

Vanavond stond ik voor een verkeerslicht in Amsterdam en er tegenover weer zo’n billboard.
Tekst: 77% kans dat u groter wilt wonen.
Nou, dan heb ik weer mazzel, dacht ik, want ik behoor daar niet toe.

Maaaaaar.........de verdienste van DEZE reclame is de volgende.

Er was een plaatje bijgetekend van een vis in een veel te kleine ronde vissenkom!
Dat deed mij deugd. De automobilist en andere verkeersdeelnemer wordt hier door een onafhankelijke organisatie met de neus op de feiten gedrukt.
De veel gesmade campagne van de Vissenbescherming (en Partij voor de Dieren) wordt hier op fraaiste wijze aangewend.

Bravo Reaal.

2 opmerkingen:

  1. jammer dat je geen foto hebt van dit bord?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is jammer,
    maar ik zag het vanuit de auto, wachtend voor een verkeerslicht. Geen camera bij me.

    Toen ik later weer langs dat punt kwam, zag ik dat het een draaibaar billboard is, d.w.z. dat de reclame maar kort in beeld blijft. Ik zag de plaat toen ook niet meer.

    Opmerkelijk is nog het volgende. Ik heb zowel Reaal als de Vissenbescherming hiervan in kennis gesteld.
    Noch van de een noch van de ander enig taal of teken vernomen!

    BeantwoordenVerwijderen