Respect voor dieren

zaterdag 10 april 2010

Stadscommando’s of: Zo maak je hits

Image and video hosting by TinyPic
Vernomen dat de PVV van Geert Wilders in Almere stadscommando’s wil gaan inzetten. Ik woon daar niet, dus best mogelijk dat het een heel gevaarlijke plaats is. Alleen hoor ik er zo weinig over. Is er bijv. een samenscholingsverbod ingesteld? Een avondklok? Ik weet het niet.
Ik hoor wel eens wat over 'no go areas' in Gouda en Culemborg – maar ik dacht dat Annemarie Jorritsma de situatie in Almere redelijk onder controle had. Blijkbaar niet dus.

Stadscommando’s. Een soort paramilitaire eenheid stel ik me voor. Omdat Almere nogal uitgestrekt is - Almere Stad, Buiten, Hout, Haven – zal er ook een wagenpark moeten komen, van kleine, snelle, wendbare voertuigen. Misschien is het wijs om de verschillende stadsdelen af te sluiten met hekken en slagbomen. Een interessante ontwikkeling.

Het lijkt me nuttig dat de PVV voeling houdt met andere notoir gevaarlijke gebieden, zoals Belfast, Rio de Janeiro, Brussel, Johannesburg.

Freek de Jonge, die niet ver van Almere, in Muiden woont, denkt dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. Tenminste: als God het wil: Inshallah  ن شاء اللهإ

Je leest dit van rechts naar links; de gekalligrafeerde versie hierboven: van onder naar boven.

Orthodoxe christenen zeggen hetzelfde, in het Latijn: Deo Volente.

Beluister hier Freeks pleidooi voor integreren.

9 opmerkingen:

  1. Nou,het begint dan aardig op de Oostvaardersplassen te lijken dan,misschien kunnen ze het aansluitend maken,het word daar echt gezellig in die Almeerse hoek.Misschien nog een Robuuste Verbinding naar Amsterdam om het helemaal af te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De weergave van het leuke liedje van Freek was nu duidelijker dan laatst, toen je het per e-mail verstuurde. Het fascistische karakter van de PVV wordt hoe langer hoe openlijker. Alle hens aan dek voor de bestrijding van de PVV! Ik heb al laaiende ruzie gekregen met enkele familieleden van mij die op deze partij wilden gaan stemmen. Het zijn niet alleen onontwikkelde mensen die Wilders kiezen. Mijn neef is een goedverdienende ingenieur. Frits Bolkestein zei indertijd dat Nederland met Fortuyn als premier internationaal een pleefiguur zou slaan. Hoeveel te meer geldt dit niet voor gekke Geert. Hij brengt Nederland nu al in opspraak met zijn mallotige uitlatingen. Het is veelzeggend dat niet alleen links verbijsterd moet aanzien hoe Geert W. de Nederlandse samenleving verscheurt, maar dat ook de werkgeversorganisatie zich zorgen maakt over de gevolgen voor de handelsbetrekkingen met het buitenland en dus voor de Nederlandse economie als Wilders te veel in de melk te brokkelen krijgt. Nu zijn Franse, Engelse, Duitse en Amerikaanse kwaliteitskranten al stomverbaasd over het rechtsextremisme en de vreemdelingenhaat die in Nederland de kop hebben opgestoken. Ik herinner mij de tijd van de Hollanditis: een "aandoening" die inhield dat men verdraagzaam en vredelievend was. Ik zou nu in het buitenland nauwelijks meer durven zeggen dat ik een Nederlandse ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag werd bekendgemaakt dat in het verkiezingsprogramma van de PVV komt te staan dat mensen van buitenlandse komaf die een delict begaan, moeten worden uitgeburgerd. De politievakbonden zijn tevreden met het beleid dat de PVV voorstaat. Hun tevredenheid zal wel meer te maken hebben met het feit dat de PVV de politie wil uitbreiden, maar duidelijk is dat Nederland met de PVV in de regering een xenofobische politiestaat zou worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ”Het spreken over de joods-christelijke traditie als basis van de westerse beschaving heeft sinds de milleniumwisseling [] iets volstrekt vanzelfsprekends gekregen. [...]

    Bij W i l d e r s gaat het om de exploitatie van het begrip als politiek-culturele categorie – het beroep op de joods-christelijke traditie als basis van de Europese identiteit, met als inzet – of onvermijdelijke uitkomst – dat ‘vreemdelingen’ worden uitgesloten. [...]

    Een blik op de politieke en sociale geschiedenis van Europa leert ons dat de joods-christelijke traditie een i d e e - f i x e is.

    Sterker nog: waar het christendom verscheen, waren joden hun leven niet zeker. Christelijk Europa was de joden vrijwel overal buitengewoon vijandig gezind. In sommige landen werden de joden verjaagd en vervolgd, in anderen leefden ze in afzondering. [...]

    In streken waar de joden wél enige vrijheid genoten [] was dat vrijwel zonder uitzondering ondanks en niet dankzij de christelijke instituties die zich nu op hun liefde voor het jodendom beroepen.

    De samenleving van joden en christenen was er één van sociale en politieke uitsluiting – en de joods-christelijke traditie: dat is er een van bloed en as.

    Frank van Vree, in NRC Handelsblad d.d. 27-3-2010

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat hebben de Europese Joden in de nazitijd gemerkt, dat Europa een joods-christelijke traditie heeft... Het christendom is natuurlijk wel uit het jodendom voortgevloeid, maar dit geldt ook voor de islam. Eeuwenlang is het Koninkrijk der Nederlanden de grootste moslimstaat ter wereld geweest (toen "we" Indië nog hadden), hoewel de machthebbers christelijk of "niks" waren. Wilders vindt het gewoon leuk om de diverse bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen. Hij zegt dat de hindoes niet voor overlast zorgen, met welke opmerking hij moslims nog meer in een hoek wil drijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van Vree erkent - uiteraard - de theologische relatie, maar laakt het politieke misbruik ervan door Wilders.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De strekking van het artikel van Van Vree had ik begrepen. Ik borduurde er gewoon op voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tekst van het origineel dat Freek parodieerde luidt:

    Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
    Ik geloof dat het toen daar met jou op het strand was in Lissabon
    Of was het daar toen in Parijs
    Achter een coupe vers mokkaijs?
    Het kan ook zijn dat het was met zijn tweeën overzee in die luchtballon
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Het gaat niet uit m’n kop
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Ik sta d’r ’s morgens mee op

    Ik ben verliefd op jou
    Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer

    Ik ben verliefd, ik ben verliefd
    Ik ben verliefd, dat kun je zo zien

    Het kan ook zijn dat ik hoog in de lucht in een vliegtuig naar Oslo zat
    Of klonk het uit een café in zo’n straatje – ik was ooit in Trinidad
    Of was het met een goed glas wijn
    Op dat terrasje in Berlijn?
    Misschien toen in de sneeuw op een arreslee in Leningrad?

    Hoe kan ik dat, hoe kan ik dat…
    Hoe kan ik dat, hoe kan ik dat…
    Hoe kan ik dat nou vergeten?

    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Het gaat niet uit m’n kop
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Ik sta d’r ’s morgens mee op

    Ik ben verliefd op jou
    Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer.

    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Het gaat niet uit m’n kop
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Ik sta d’r ’s morgens mee op

    Ik ben verliefd op jou
    Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer

    Muziek en tekst Pierre Karntner

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'Zo maak je hits', zoals Giel Beelen zei.
    'Ja' zei Freek lachend, 'zo maak je hits. Met loopjes uit de mellotron.'

    En inderdaad: vergelijk de muziek van Freek de Jonges persiflage met de muiek van Caro Emerald (Caroline van der Leeuwen)in 'A night like this'
    http://www.youtube.com/watch?v=74LXx0wSqMI

    BeantwoordenVerwijderen