Respect voor dieren

dinsdag 13 april 2010

Partij voor de Dieren: de kritiek (nieuw)

Het interessante is dat Marianne Thieme tot dusver alle kritiek op de organisatie wenst te negeren.
'Anoniem' zal hierin de arrogantie van de macht herkennen.
Thieme wordt gesteund door een groep aanhangers, ik noem ze de Happy Clappies.
Of ze daar blij mee moet zijn is maar de vraag.

Want wat je nu ziet inz. de kwestie-Ouwehand is dat de wal het schip keert. Er is een gebrek aan openheid, en Marianne beperkt de (interactieve) communicatie met de leden tot het minimum.
Dezer dagen viel wel weer een brief in de bus met een verzoek om aandeel te nemen in de verkiezingscampagne. Een financieel aandeel wel te verstaan. Dat wel.

Zelfs 'prominente' leden hebben weinig vertrouwen in de leiding van de Partij. Vandaar de m.i. overtrokken handtekeningenactie. Bij een fatsoenlijke communicatie, in een open structuur, zou zoiets heftigs niet nodig geweest zijn.


P.S. Ik ken het excuus al: "we zijn een jonge partij".
2. Vanaf vandaag staat de kandidatenlijst op de website van de partij (besloten gedeelte).
Ik heb hem nog niet aangetroffen...

1 opmerking:

  1. In grote lijnen kan ik mij wel vinden in het verkiezingsprogramma. Ik ga toch maar op 9 juni op de PvdD stemmen, ondanks de miskleun i.v.m. de OVP. Wat menselijke aangelegenheden betreft, betreur ik twee dingen: het feit dat de partij geen enkele andere partij wil uitsluiten (dus de PVV ook niet) en het feit dat de partij ermee akkoord gaat dat de AOW-leeftijd wordt verhoogd naar 67 jaar. In verband met de AOW- en pensioengerechtigde leeftijd vind ik het standpunt van de SP het beste: het moet 65 jaar blijven, maar mensen die langer willen doorwerken, horen dit te kunnen blijven doen; verder moet het weer mogelijk worden vervroegd uit te treden (sommige mensen zijn door de arbeidsomstandigheden of door de eigen gezondheid rondom hun zestigste grotendeels op en een WAO-uitkering krijg je doorgaans alleen nog op je sterfbed); het geld kan worden bijeengebracht door mensen die in een villa willen wonen niet de mogelijkheid te bieden extra van de belasting te profiteren.

    BeantwoordenVerwijderen