Respect voor dieren

dinsdag 20 april 2010

Stemadvies (door Yvonne)

Erica vraagt of ik een stemadvies heb.

Ik worstel er zelf mee. Het lijkt wel of ik uit twee delen besta. Bij één speelt de emotie en de bittere teleurstelling voor de dieren in de OVP, bij twee de triomf van de andere fracties in de Tweede Kamer mocht de PvdD enorm verliezen.

Groenlinks doet niets voor dieren, bij de VVD speelt de bio-industrie, bij de SP gaat Krista van Velzen weg, die het voor de dieren op nam.
Bij de PVV speelt ook de bio-industrie, maar ze komen ook voor dieren op.
De PvdA vind ik zeer leugenachtig en het CDA is de grote bio-boer.

Dus wat blijft er eigenlijk over?

Toch de PvdD!

8 opmerkingen:

  1. Nou,ik weet het allemaal even niet meer nu Krista van velzen niet verkeisbaar is......
    Ik heb er allemaal even flink de buik van vol....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PvdD-sympathisant20 april 2010 om 13:14

    GroenLinks doet niets voor dieren??? Zie: www.dierenpolitiek.nl (diervriendelijke barometer)! Dit is een link op de site van de PvdD. Conclusie: Samen met de PvdD vormt GroenLinks het meest diervriendelijke blok in de TK, met op afstand de SP. De PVV scoort op diervriendelijkheid zeer laag. Trouwens ook op menselijkheid. Yvonne: als de PvdA al leugenachtig zou zijn, hoe moeten we jou dan betitelen? Of is dit gewoon een vergissing van je. Erken dit dan eerlijk in je stemadvies aan Erica.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yvonne, bedankt voor je stemadvies. Ik had al voor mijzelf besloten om weer op de Partij voor de Dieren te gaan stemmen ondanks de jammerlijke blunder in verband met de OVP. Na de PvdD heeft GroenLinks het meest diervriendelijke programma, maar Femke Halsema, die weer tot aanvoerster is gekozen, heeft zich heel laatdunkend uitgelaten over dierenrechtenactivisme: ze vond dit decadent en zei dat er in Nederland een partij voor de dieren bestond, omdat hier geen échte problemen waren! Bovendien heeft GL ook niet voor bijvoederen van de grazers gestemd.

    Een ultranationalistische, autoritaire en onverdraagzame partij als de PVV is voor mij geen optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @pvdd-sympathisant: Dierenpolitiek.nl geeft niet helemaal een correct beeld. Ze stemmen wel mee als er iets is voor dierne, maar als je kijkt naar indiening, dan is dat minimaal

    Ik sta al jaren geabonneerd op de nieuwsbrief van GL en de perslijst. amper iets over dieren. Alleen rondom verkiezingstijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het viel mij op de site van de SP op dat hier nauwelijks over dieren werd gerept.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bohemian Rhapsody21 april 2010 om 23:55

    Erica, ik zelf zou het zeer onbevredigend vinden om op een partij te stemmen omdat 'er niet veel anders is'??
    Maar, ieder zijn/haar recht natuurlijk.
    Jouw keuze moet uiteraard gewoon gerespecteerd worden.

    De pvdd zal zeker niet meer op mijn stem kunnen rekenen.
    De kwestie Oostvaardersplassen staat nl. niet op zichzelf als het om blunders van deze partij gaat.

    Ik was ook altijd van mening: "Alles voor de dieren en dus de pvdd"... maar niet als daarbij de leugen en bedrog gaan 'meeregeren'.

    Ikzelf zal mijn eigen politieke weg zoeken, maar dat zal 'niet over links' gaan.

    Daarnaast zal ik me op mijn manier actief en voorzover mogelijk met de problemen der dieren bezighouden.
    Zo'n combinatie is nl.ook nog een optie, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PvdD-sympathisant: toch maar even reageren, eigenlijk heeft Alex dat al gedaan wat GL betreft. Ik denk dat je beter moet lezen, want er staat heel duidelijk dat IK de PvdA leugenachtig vind. En in een democratisch land mogen wij nog steeds een eigen mening hebben en uitspreken, of zou jij dit liever aan banden willen leggen?

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor de aardigheid heb ik vandaag de stemwijzer gedaan. Ik bleek het dichtst bij de Partij van de Arbeid te staan en het verst af van de SGP (dit laatste verwondert me niet). Ik stond overigens ook dicht bij de Partij voor de Dieren en Groen Links en vrij dicht bij de SP en D66. Ik stem hoe dan ook op de Partij voor de Dieren, al met al de minst slechte partij.

    BeantwoordenVerwijderen