Respect voor dieren

zondag 11 april 2010

Observaties

De buslijn die ik het meest gebruik rijdt heel frequent.
Dat heeft een nadeel: hij rijdt ook vaak net aan je neus voorbij.

Ik rijd al vele jaren schadevrij in mijn eigen luxewagen.
De laatste vijf weken rijd ik door omstandigheden uitsluitend met de bus, - en ik maak al een aanrijding mee.

Merkbenzine (euro 95) is in mijn dorp 10 cent per liter duurder dan elders.

Bij de Shellpomp hebben de vulhandgrepen voor diesel en euro 95 dezelfde kleur: groen.
Vergissing gebeurt toch niet vaak, volgens de bediende.

In ‘La Place’ in het drukke brugrestaurant over de A4 zijn zakkenrollers actief. Iedere maand is er (minimaal) 1 slachtoffer. Er wordt niet voor gewaarschuwd.

Wie niet meer het volledige gebruik van de arm heeft, spreekt de pols vaker aan.

Straatnaamgeving is een hachelijk onderwerp, vooral in grote steden.
Een eenvoudig systeem is het plaatsen van rangtelwoorden voor de straatnaam, zoals in Amsterdam nogal eens gebeurt, maar ook elders. Je krijgt dan bijv.: Eerste Helmersstraat, Tweede Helmersstraat, Derde Helmersstraat. De vraag is waarom men hiermee opgehouden is. Zo kun je immers de hele stad benoemen.

Zeg dat Amsterdam 5.000 straten heeft. Dan kun je dus tot dat getal doornummeren. Bijvoorbeeld: ik woon op nr. 1 in de 3600ste Helmersstraat Vandaar is het nog maar een Katzensprung naar het systeem van Manhattan: ik woon op nr. 1 in de 3600ste straat.

Image and video hosting by TinyPic

2 opmerkingen:

  1. In Amsterdam doet zich toch een probleem voor m.n. in de Pijp. Wanneer heb je nu een eerste of tweede Jan Steen aan de muur hangen: een eerste of tweede Van Der Helst? enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Straatmadelief, kom dan maar eens bij me thuis. Dan kun je daar, op een mooi plekje aan de muur, mijn eerste Jan Steen zien hangen. Omdat hij zo goed beviel, heb ik er later nog een gekocht, en dat is mijn tweede Jan Steen. En zo is het ook gegaan met mijn eerste en tweede Van der Helst.

    Dat is bij jou toch ook zo? (N.B. Kopieën tellen ook mee hoor.)

    BeantwoordenVerwijderen