Respect voor dieren

zondag 18 april 2010

Vogelopvang (Soest)

Vandaag bezocht ik in Soest de vogelopvang die naast het dierenasiel gevestigd is.
Ik ben bekend met de Haarlemse vogelopvang, maar wat ik hier zag, was niet te vergelijken – zo mooi.
Dit is nu echt de Dierenbescherming op z’n best. Daar is ze sterk in en daartoe zou ze zich m.i. moeten beperken. Ik zou zo weer lid worden.

Alleen al de locatie is bijzonder mooi, heel landelijk. Je moet alleen oppassen op weg erheen niet afgeleid te worden, bijv. door knuffelende paarden in het voorterrein, want dan lig je zo onder de trein (die de weg kruist). Ideaal voor 'springers'.

Deze opvang bestaat dertien jaar maar ziet eruit als nieuw. Ruime verblijven, volières, zwemwaters, het is allemaal even mooi. Het viel me wel op dat er weinig dieren waren, dat kon ik niet goed plaatsen.

In het asiel ernaast werd een aantal honden uitgelaten, op het eigen terrein. Aan het blije geblaf kon je horen dat ze genoten van hun vrijheid. Ik heb dat niet bezichtigd.

Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten