Respect voor dieren

zondag 11 april 2010

Nog meer trammelant................



Nog meer trammelant............

Image and video hosting by TinyPic

..............over Esther Ouwehand


Esther staat niet meer op de kandidatenlijst: af door de zijdeur. Op het laatste congres was al duidelijk dat het niet meer boterde tussen de beide dames, gezien haar opvallend kritische vragen op dat congres.
Wie nu de nummer tweee is, wordt morgen bekend gemaakt.
Intussen is een groot aantal 'prominenten' van de partij - staten-, raads- en andere leden - een handtekeningenactie begonnen om Esther weer op de lijst te krijgen.
De andere politieke partijen en de media zullen er blij mee zijn.

10 opmerkingen:

  1. Zie voor de tekst www.dier-en-politiek.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=398

    Hierin is te lezen wie en hoe er een actie gestart is Esther op twee te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het niet raar om een actie te starten als je niet weet

    a) hoe de vork in de steel zit? (bijv. wat is er voorgevallen? kunnen Marianne en Esther niet meer door 1 deur? Heeft Esther niet aan de verwachtingen voldaan?),

    b) wie de nieuwe nummer 2 is? Ik sluit zeker niet uit dat er sterkere kandidaten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De wraak van de grazers. Wie volgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gezegd, Erica.

    Voor de vijfde keer vandaag ontvang ik dit bericht (over Esther).
    Geen idee waarom dit ineens zo 'hot' is.
    Het lijkt erop of mensen vrezen voor (de toekomst van) hun eigen baantje.
    Dat er dingen in de Partij niet goed zitten, daaop heb ik hier al vaak genoeg de aandacht gevestigd: dominante Marianne versus zwak bestuur.
    Maar het moment waarop deze uitbarsting komt is wel erg ongelukkig, zo kort voor de verkiezingen en volgend op de miskleun in de Oostvaardersplassen.

    Ik heb niet getekend want ik vind het een domme actie. Als Marianne en Esther niet (meer) kunnen samenwerken, dan moet je ze niet daartoe willen dwingen. In de Partij vieren de emoties echter de boventoon, zelfs bij degenen van wie je dat niet zou verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ex lid kan ik natuurlijk niet stemmen.
    Maar ook als ik nog lid was geweest, zou ik niet gestemd hebben.
    Vanaf het moment dat ik in de Tweede Kamer was en een vurig debat heb gevoerd met Ester over de dieren in de Oostvaardersplassen, was het mij al duidelijk dat Ester het vuile werk moest opknappen. Marianne moet zich deze tijd overal buiten houden omdat zij het aangezicht is van de partij en dan heb je een schoon blad nodig. Barend schrijft: dominante Marianne,
    maar wat denk je van Koffeman, want dat is de spil van de partij.Hij manipuleert en domineert
    en blijft mooi achter de schermen.
    Ik vind het belangrijk dat de partij in de Tweede Kamer vertegenwoordigd blijft, maar wel met andere personen, mensen die zich inzetten tegen al het dierenleed. en bij deze 2 dames heb ik mijn twijfels. En zeker bij koffeman.
    Ik heb in de jaren dat ik zeer actief was voor de partij niet gemerkt dat Koffeman een werkelijke dierenvriend is. Macht en geld, daar draait alles om bij hem.

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt er alles van weg te hebben dat Esther net als vele hardwerkende ex-vrijwilligers en/of ex-werkgroepvoorzitters vóór haar, ook 'geslachtofferd' moet worden uit naam van een sektarische club als de pvdd.

    Zou ook zij net als al die anderen die inmiddels door de partij als een minderwaardig stuk vod zijn afgedankt, een schlemielig standaard mailtje krijgen met als tekst: "Dank voor al je inzet en veel succes in je verdere loopbaan". ??

    Dat is namelijk zo ongeveer de hartelijkste tekst die het partijbureau/de partij uit haar strot weet te krijgen als dank aan al die vrijwilligers, die haar en haar functionarissen 4 jaar geleden met keihard werken in het politieke zadel hebben geholpen.
    En dan heb je nog geluk gehad. Want voor hetzelfde geld hoor je helemaal niets meer.

    Ik treur niet om Esther's loopbaan, noch om een partij die als een middeleeuwse theatergroep steeds beter ingespeeld lijkt te raken in het vertonen van kluchten en kolderstukken.

    Wat wel een ietsiepietsie te betreuren is voor Esther zelf is, dat de Esther van nu bij lange na niet meer de Esther is van toen.

    Waar ik veel meer om treur echter is de situatie in de Oostvaardersplassen en om hondje Diesel, die van de pvdd, noch van Esther ook maar enige steun hebben mogen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paul van Deursen13 april 2010 om 12:06

    Ik ben er nog steeds voor, dat de pvdd in de Tweede Kamer blijft, zodat de andere partijen hun leden zoals Christa van Velzen, de kans geven dierproblematiek aan te snijden. Wel jammer, dat dit met kennelijk onvermijdelijk geharrewar gaat. Is niet goed voor het beeld van al degenen, die op de een of andere manier voor dierenrechten opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Krista van Velzen, de dierenrechtenactiviste bij de SP, keert niet in de Tweede Kamer terug. Overigens heeft de SP ook niet voor bijvoederen gestemd, ondanks Krista.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat is tekenend. Kennelijk durfde ze dat niet, voelde ze zich niet sterk genoeg.
    Bij al haar verdiensten: vooral iemand met veel emotie.
    Enfin, nu is er de Pv/dD.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Enfin, nu is er de pvdd" zegt Barend!....

    IS DIT EEN GRAP?

    Wat hebben de dieren (in de OVP) daar dan aan gehad?

    Ik heb dan o.a. ook namens deze grote grazers een suggestie voor een nieuw naam voor deze club nl. PCDD .....en die 'C' staat voor het tegenovergestelde van de 'V'.

    Deze club weet ideeën en partijprogramma's mooi op papier te zetten, maar haar realiteit is van een geheel andere orde.

    Vraag maar aan Diesel....oh nee, dat kan niet meer, want Diesel is niet meer.

    ....mede 'dankzij' het niet opkomen van deze club voor ALLE dieren.

    BeantwoordenVerwijderen