Respect voor dieren

maandag 27 september 2010

Forumdiscussie (door Pjotr)

.
Lieve dames en ook heren,

Ik vind dit een aardig weblog, maar we moeten ons hoeden voor een te brede discussie, denk ik.

Begrippen als links, rechts, duurzaam, milieu, groen etc. hebben geen duidelijke begripsomschrijving en hebben vooral een emotionele lading en zijn aan mode onderhevig ("groen vlees" een van de meest onsmakelijke begrippen op dit gebied).

Het lijkt mij daarom zinvol vooral te discussieren over ad hoc onderwerpen.

De pvdd schaatst m.b.t. de OVP vreselijk scheef. Daarentegen heb ik vandaag weer iets gemailed aan het CDA inzake clusterbommen, waarin de pvdd wel een standpunt heeft, dat mij bevalt.

Dus houdt het een beetje klein s.v.p.

Over dat scheefschaatsen gesproken:

"Je vader trekt flessen
en je moeder schaatst scheef,
maar jij blijft mijn vriendje,
zolang als ik leef".

Laten wij hier een voorbeeld aan nemen.

15 opmerkingen:

  1. Een geweten heeft lak aan de mode. Je hoort niet voor dieren op te komen ten koste van mensen en niet voor mensen ten koste van dieren. Als iemand een volk minderwaardig noemt, hoor je je tegen deze uitspraak te verzetten, want wie zwijgt, stemt toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met deze uitspraak ga je in tegen het Handvest van de Verenigde Naties over de Rechten van de Mens en tegen de Nederlandse Grondwet, alsmede tegen allerlei Europese en andere internationale verdragen. Je kunt voor je uitspraak voor de rechter worden gedaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie in bovenstaande discussie geen relatie met mijn tekst. De dames hebben kennelijk iets af te rekenen. Mag het een onsje minder, please??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gaat dat nou altijd, Pjotr. Je kunt geen kritiek hebben of allerlei persoonlijke en politieke verwijten worden naar je hoofd geslingerd.

    We beginnen over 'welzijn voor dieren' en voor je het weet zijn we wederom bezig met links-of rechts-politiek elkaar 'virtueel de hersens in te slaan'.

    In een ander onderwerp heb ik net al gezegd:
    "Het maakt de dieren niet uit of hulp van links of van rechts komt'.

    Met sommige mensen is het gewoon niet goed verkeren, blijkbaar.

    Ik lach er maar om, want mijn wijze moeder zei altijd: "Wie lacht er niet die de mens beziet"...en daar leef ik dan ook naar.

    En ondertussen groeit mijn respect voor dieren steeds meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stempelientje, ik heb inderdaad jouw reacties gelezen. Daar had ik het ook niet over.Ik ben het helemaal 100% met je eens: het gaat er niet om of de hulp van links of rechts komt. ALS die hulp er maar komt!

    De Stichting Welzijn Grote Grazers werd (of wordt) op dit weblog ook zo afgekraakt (voor alle duidelijkheid: niet door Stempelientje).
    En de reden hiervoor lijkt te zijn: "Dat die stichting zich beter bezig kan houden met de bio-industrie".
    Ik zie de logica niet in dit argument.
    Mijn mening is namelijk: Je moet het ene doen en het andere niet laten.

    Hoe kan men nu bezwaar hebben tegen initiatieven die het voor de dieren opnemen? Dat hoeft toch niet altijd maar via de politiek te gaan? De pvdd houdt zich met de bio-industrie bezig en de Stichting blijkbaar met het welzijn van de grote grazers in Nederland/OVP.
    Mooi toch?

    Maar ik zal wel te simpel zijn om dergelijke logica te bevatten, laten we het daar dan maar op houden.

    Het bezwaar/gevaar van 'vakjes-denken' is inderdaad dat men de discussie daarmee beperkt tot vervelende details en niet tot de kern van de zaak komt...men dwaalt af van het werkelijke uitgangspunt en verzandt in verwijten.

    Weest gerust Stempelientje: ik heb je héél goed begrepen. Ik hoop jij mij nu ook :-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan niet anders dan Pjotr gelijk geven: het mag allemaal wel wat minder gelijkhebberig. En minder kattig.

    Het kan haast niet anders, Pjotr, dan dat dit allemaal heel jonge meiden zijn, met een hoop temperament, en heel lange nagels (en tenen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry, ik ben een van de laatsten op aarde die geen mobiele telefoon hebben. Ik veronderstel dat Maria tekens heeft neergezet die sms-taal zijn, maar deze ken ik helaas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Door de verwijdering van de reacties van Stempelientje en de verplaatsing van andere reacties is nu de tekst van een absurdistisch toneelstuk ontstaan waaraan Ionesco een voorbeeld had kunnen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Erica,

    Jij hebt vast een zakdoek nodig om je traantjes op te vangen met dit komende kabinet, waar vandaag door het CDA Congres voor is gekozen.

    Eindelijk het roer om in ons Vaderland. Geen pappen en nat houden meer, maar strenge maatregelen voor die mensen die steeds weer proberen en ook zo bezig zijn om ONS land te verzieken en daar zijn allochtonen, maar ook autochtonen onder.

    Wat mij goed doet dat er eindelijk voor de dieren wordt opgekomen met een dierenpolitie.

    Je ziet maar wat de PVV voor elkaar heeft kunnen brengen, want dit is een harde voorwaarde van de PVV in het regeer akkoord.

    Dit is de PvdDieren in al de 4 jaren niet gelukt, maar ze hebben er ook nooit hun best voor gedaan. Het ging ze alleen maar om de vervuiling van de Bio-Industrie.

    Het leed van dieren in Nederland buiten de Bio-Industrie om heeft nooit de aandacht gekregen die het verdiende van een Partij (die onder valse voorwendsels is opgericht)zogenaamd voor de dieren. Het moet een vernederende afgang zijn voor Koffeman en Thieme, wat de PVV heeft bereikt. En nu nog het uitvoeren daarvan. Maar dat zie ik met vol vertrouwen tegemoet.

    Jord Kelder zei: in het programma "de wereld draait door" tegen Femke Halsema, de bevolking in Nederland is die linkse kerk helemaal zat. En zo is het ook met mij.

    Dag Erica, treur in stilte.

    Yvonne

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Yvonne,

    Ben jij blij dat het CDA in het kabinet blijft? Merkwaardig voor iemand die zegt voor dierenrechten op te komen...

    Dank voor je al dan niet gemeende uiting van medeleven, maar ik ga door met de strijd. Mij gaat het niet in de eerste plaats om ons land, maar om onze wereld. Dit is nu juist het verschil tussen links en rechts.

    De Dierenbescherming zegt dat de Dierenpolitie flauwe kul is. Dierenbescherming en gewone politie houden zich al lang bezig met het bestrijden van dierenmishandeling. Omdat de nieuwe regering de bio-industrie wil uitbreiden, is het nieuwe kabinet nóg dieronvriendelijker dan de vorige kabinetten. Als je het programma van die partij met één lid leest, dan zie je dat er wel meewarig wordt gedaan over zielige hondjes en poesjes, maar dat de boeren en vissers moeten worden geholpen om hun tradities in stand te houden. De eeuwige aaibaarheidsfactor: wat haartjes of veertjes heeft, verdient bescherming, maar de overige dieren kunnen stikken. De Partij voor de Dieren is de enige partij die het voor vissen opneemt. Hieraan doet de miskleun in verband met de OVP niets af.

    Dier- en mensvriendelijke groeten van

    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Erica,

    Het moet voor jou niet prettig zijn dat ik de illusie die jij hebt over de dierenbescherming en de politie moet tegen spreken.

    Bij onze groep heeft zich een oud inspecteur van de dierenbescherming aangesloten.
    Wat deze man (12 jaar lang) heeft meegemaakt bij de dierenbescherming is schandalig.
    Als hij zware dierenmishandeling melde, dan werd hem de mond gesnoerd en het werk onmogelijk gemaakt. De landelijke dierenbescherming, (waar de inspecteurs onder vallen) heeft de laatste 15 jaar niets voor dierenwelzijn gedaan. Het enige waar ze goed in zijn is de subsidies op te strijken. En de politie schuift alles af naar de dierenbescherming, als ze een melding binnen krijgen. Dit heb ik zelf meegemaakt met zware dierenmishandeling.

    Het is logisch dat de landelijke dierenbescherming nu reageert als dat een dierenpolitie overbodig zou zijn, ze zien hun subsidies verdwijnen en kunnen hun zakken niet meer vullen. wij hebben een goed contact met Joost Eerdmans die ons op de hoogte houdt hoe bij hem de dierenpolitie in zijn gemeente functioneert en wat er al in korte tijd is bereikt. En dat is al veel meer als de laatste 15 jaar bij de landelijke dierenbescherming.

    En overal bij de dierenorganisaties heeft Koffeman een vinger in de pap en bij hem gaat het niet om dieren maar om de duurzaamheid
    (de vervuiling) maar dat schijn jij niet te willen zien. Verder is er buiten de PVV geen enkele partij in de 2de kamer die zich voor elk dier inzet.

    Erica, ik heb mij ook jaren een rad voor ogen laten draaien door veel organisaties, maar door het intensieve werk wat ik doe en overal achteraan te gaan en uit te zoeken weet ik nu hoe het werkt bij veel dierenorganisaties en daar wordt een mens niet vrolijk van. Het is allemaal eigenbelang.

    Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maandagavond, in het programma " bij Pauw en Witteman " is weer gebleken dat de PVV een veel diervriendelijker partij is, dan de hele linkse kerk met de PvdD inbegrepen.
    De PVV komt werkelijk voor ieder dier op, ook voor de dieren in de Bio Industrie.

    Dion Graus uit de fractie PVV vertelde dat de meeste mensen die er in de fractie zijn bijgekomen na de verkiezingen grote dierenvrienden zijn, zelfs Geert Wilders.

    Dion Graus is door Wilders in de fractie gevraagd, vanwege zijn grote dierenliefde en daarom krijgen wij nu door het hele land,

    EEN DIERENPOLITIE.

    En de PvdD kan beter het woord DIER uit haar naam halen en veranderen in duurzaamheid
    (want dat is de waarheid) en het woord DIER overlaten aan de PVV.

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat programma met Dion Graus heb ik ook gezien en ik vond hem als dierenrechtenactivist heel goed. Wegens het rabiate anti-islamstandpunt van de PVV houd ik mij toch ver van deze partij.

    BeantwoordenVerwijderen