Respect voor dieren

zondag 26 september 2010

Korte rok

Buurvrouw is lang en slank. Man en twee kleine kinderen.

Ze draagt een heel korte rok op een wollen panty.
Geheel conform de mode.

Ik vind het een vreemde combinatie: een rok en een broek tegelijk.
Het is te koud voor de rok die tòch gedragen moet worden!

Maar de panty doet het uitdagende effect van de korte rok weer (grotendeels) teniet.
En omgekeerd natuurlijk ook: de rok verbergt de strakke broek.

Is buurvrouw misschien toch onzeker over haar uiterlijk?
Durft ze niet af te wijken van het heersende modebeeld?

12 opmerkingen:

  1. Het is een legging. Bij een panty zitten de voetjes eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt!
    Ik kon niet op het woord komen.

    Mijn tante was lang geleden onderwijzeres op een nonnenschool. Zij mocht niet in een lange broek, die ze op de fiets aan had, voor de klas staan. Ze moest of een rok eroverheen dragen of alleen een rok/jurk aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klopt Barend. En er zijn nog steeds delen in Nederland waar meisjes/vrouwen niet geacht worden om 'de broek aan te hebben"... :-)

    Maar Barend, dit heeft alles te maken met de telkens wijzigende damesmode, want er moet natuurlijk geld verdiend worden in de mode- en kledingwereld.

    Dus ik denk dat buurvrouw eerder 'met de mode meedoet' dan dat ze zich 'onzeker'zou voelen
    :-)...
    Alhoewel je misschien ook zou kunnen denken dat iederéén die 'aan de mode meedoet' onzeker is van zichzelf, want je laat het je toch maar mooi voorschrijven.

    Hoe dan ook, we zullen Barend bijtijds op de hoogte houden van de volgende modetrends. Blijkbaar interesseert het hem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor toelichting Cheetah.

    Natuurlijk interesseert mij dat. Een vrouw kleedt zich toch om g e z i e n te worden?

    (N.B. Bijna had ik geschreven: 'bekeken'. Oei!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu het racisme is afgekloven, probeert Barend weer een ruzie over seksisme uit te lokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jede Konsequenz führt zum Teufel. Waarom zou ik dit nazistische, racistische, seksistische blog niet dúrven te bezoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Barend, daar begaf je je bijna op wel héél erg glad ijs :-).
    Toevallig heb ik daar gisteren ook een heel leuk en vooral open gesprek over gehad met een jongeman van zo'n 35 jaar: Bekijken of bekeken willen worden.

    Dat ging inderdaad over het kijken van mannen naar meisjes/vrouwen. En andersom ook natuurlijk, want ook wij vrouwen hebben de ogen niet in de zak zitten !.

    Ik zei hem dat mannen vaak niet 'subtiel' omgaan met het 'kijken naar' meisjes en vrouwen (naroepen, fluiten ed.).
    Hij daarentegen was ervan overtuigd dat meisjes/vrouwen het wel degelijk leuk vinden.

    Uiteindelijk was zijn conclusie dat we het eigenlijk allemaal wel willen, man of vrouw: kijken of bekeken (willen) worden.

    Dat vond ik wel een mooie 'gulden middenweg' om het gesprek te beëindigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleren maken de man en de vrouw: de een loopt voor schut, de ander voor joker en nog een ander voor aap. Pas bij het laatste kom ik in het geweer omdat hier een dier ongevraagd in deze menselijke comedie wordt betrokken.
    De een is prachtig in een aardappelzak, de ander ziet er niet uit een van mijn creaties. De wereld is nu eenmaal niet eerlijk.
    Coco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk, dat is nu weer eens het mooie van dit forum: discussies worden gevolgd tot in de
    h e m e l aan toe.

    Coco Chanel bijvoorbeeld verblijft daar al sinds 1971.

    Niettemin vind ik haar opmerking n i e t to the point. Het gaat er niet zozeer om of rok-op-broek wel of niet leuk staat, - het is meer dat ik me verbaas me over de hybride combinatie.
    En het is waar: MIJN voorkeur heeft die niet!

    De opmerking (elders) van Erica: 'een geweten heeft lak aan mode' begrijp ik helemaal niet.

    Mij is wel opgevallen dat als ik iets zeg over kleding of mode, dit bij haar vrijwel meteen het verwijt van 'sexisme' uitlokt. Het zij zo. Ik kan het ook niet helpen dat ik ook door een kritische bril naar vrouwen en hun kleding kijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja Barend, je begon er zelf over en je weet: wie kaatst moet de bal verwachten...tot in de hemel aan toe :-)

    Maar 1 ding scheelt: in de hemel zijn we allemaal gelijk...dus Barend, daar kun jij dan eindelijk het juk van 'sexisme' van je af werpen.
    En hopelijk zijn daar dan ook al die politieke en maatschappelijke voorkeuren en vooroordelen niet van toepassing.

    ZO HEERLIJK RUSTIG!....zong Wim Sonneveld

    (...en waarschijnlijk zijn daar ook alle vrouwen héééél erg mooi, met of zonder korte rok met legging).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De legging is een schone zaak en schenkt het mensdom veel vermaak (blijkbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In het artikel "Forumdiscussie" had Pjotr geschreven dat begrippen als links en rechts aan mode onderhevig waren. Hierop doelde ik toen ik schreef dat het geweten lak heeft aan mode. Het seksisme dat ik Barend heb verweten, sloeg op het feit dat hij kritiek uitoefende op de manier waarop Marianne Thieme zich kleedde, terwijl hij over de kleding van Niko Koffeman nooit met een woord repte. Bovendien maakte Barend eens een lijst van vrouwelijke Kamerleden, nadat hij had geklaagd dat er veel vrouwen bij de Partij voor de Dieren zaten. Zoiets is seksistisch.

    BeantwoordenVerwijderen