Respect voor dieren

donderdag 23 september 2010

Partij Vrij Almelo

Partij Vrij Almelo
Wij maken ons grote zorgen door de toename van dierenleed. Dieren kunnen zich niet verdedigen, en daarom moeten wij ze helpen, en die dieren mishandelen, moeten zwaar gestraft worden. Daarom blijven wij vechten tegen het dierenleed dat u bijna dagelijks in de krant leest. Het wordt tijd (eigenlijk is het al veel te laat) voor een wet die dierenbeulen de kans om opnieuw een dier aan te schaffen onmogelijk maakt.

Voor het reces hebben wij daar een motie voor ingediend die aangehouden is omdat het college en de raadsleden meer informatie wilden. Die hebben wij hun gegeven middels een informatieve avond met als spreker dhr. Ten Napel van de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren.

Binnenkort gaan wij opnieuw een motie indienen maar dan vergezeld van honderden handtekeningen om te komen tot een Dierenpolitie in Almelo zoals die al in Capelle aan den IJssel gerealiseerd is.

Om de motie kracht bij te zetten willen we vooralsnog geen extra mensen inzetten maar bestaande ambtenaren (Boa’s) die dit werk er bij gaan doen.
Dus minimaal 2 opsporingsambtenaren met extra bevoegdheden die zich in onze gemeente naast hun normale werkzaamheden ook bezighouden met dierenleed.

Het is verschrikkelijk wat mensen onschuldige dieren kunnen aandoen, daarom teken alstublieft de petitie als we bij u aan de deur komen.

De dieren zullen u daar heel dankbaar voor zijn.

Namens de Partij Vrij Almelo,

Harry de Olde (fractievoorzitter)

13 opmerkingen:

  1. Heel goed plan. Hierbij de 1e handtekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet een handtekening kan zetten, anders had ik dit zeker gedaan. Maar ik woon in Limburg en dan is Almelo wel wat ver weg natuurlijk. Desalniettemin steun ik deze actie van harte en hoop dat ze snel een dierenpolitie kunnen formeren.

    Cees, Limburger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij deze mijn handtekening. Succes!

    Cees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gemakkelijk scoren met het bestrijden van dierenleed. Als je de doelstellingen van de Partij Vrij Almelo leest, lijkt het een plaatselijke PVV. We moeten ons niet voor het karretje laten spannen van uiterst rechts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het zo makkelijk "scoren" is met het bestrijden van dierenleed vraag ik mij af waarom behalve de PVA geen enkele politieke partij daar ooit aandacht aan heeft besteed!.

    Dieren-politie is een prima initiatief en DAAR gaat het om. En dat geblaat over "uiterst rechts" is zéér misplaatst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erica, ik krijg mijn buik vol van jou.
    Wat ben je toch een linkse rakker en dit gaat ten koste van de dieren.

    Want helaas is gebleken dat rechtse partijen meer voor dieren over hebben dan de hele linkse bende.

    Het wordt tijd dat jij je frustratie op mensen die anders denkend zijn, een andere uitweg geeft en niet meer op dit web log.

    Kijk maar eens naar Joost Eerdmans, een oude LPFer nu wethouder, die al meer voor dieren heeft gedaan en bereikt als de hele PvdD.

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ík hier niet schrijf, is er buiten Alex om niemand die tegengas geeft tegen de aanhangers van Bruin I. In het algemeen zijn linkse partijen trouwens diervriendelijker dan rechtse. Rechtse partijen zijn voor bio-industrie en jacht. Verder is dit het blog van Barend en niet van Yvonne. Wie is Yvonne dat zij denkt te kunnen bepalen wie er hier mag schrijven? Eerst probeerde ze Alex van het blog weg te pesten en nu probeert ze het met mij. Yvonne, wees blij dat dit blog niet aan politieke zelfbevrediging doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @erica 14:52

    Een typisch links geluid dat u geeft: willen "scoren". Het doel op zich interesseert u blijkbaar niet.
    Ik vind het prima dan de PVA dit onderwerp oppakt en hoop van harte dat het een kans krijgt om te slagen. En niet om te scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erica ik vind je een zielepoot. Want je hebt zelf geprobeerd maanden geleden om anders denkende mensen van dit web log verwijderd te krijgen. En als je wil weten wie er achter de naam Yvonne steekt, dan moet je het 06 nummer maar bellen. Dan hoor je wat een politica en enorme dierenvriend ( die tenminste veel doet voor dieren niet alleen in Nederland maar in heel Europa en zelfs Amerika ) Yvonne is.

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een uitstekend initiatief!
    Bij deze ondersteun ik dit van harte. Succes!

    Ronald Kaatee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Erica zei

    Als ík hier niet schrijf, is er buiten Alex om niemand die tegengas geeft tegen de aanhangers van Bruin I."

    Hou uw beledigende benaming "Bruin I" maar voor u. Dat past beter op de website van b.v. joop.nl. Het ONDERWERP HIER is de wenselijkheid van een dieren politie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar Yvonne H. het waanidee vandaan haalt dat ik zou hebben geprobeerd anderen van dit weblog te verwijderen, is mij een raadsel. Ik ben voor alle dierenbeschermende maatregelen. Barend vroeg mij kortgeleden waarom hij geen berichtjes meer van mij kreeg. Ik antwoordde dat ik geen zin had om op een nazistische site te schrijven. Hij zei dat een forum er was om met elkaar van mening te verschillen. Daarom ben ik hier weer gaan schrijven, kennelijk tegen de zin van Yvonne H. Eindelijk zijn we het eens, want ik ben het ook spuugzat om op deze site te schrijven. Houzee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HOOP DAT DIT PLAN LUKT
    SUCCES
    DINAH

    BeantwoordenVerwijderen