Respect voor dieren

dinsdag 14 september 2010

Lesbrief voor de basisschool

.
Voor de leerkracht

– Leg uit dat we al die dieren waarvan we veel last hebben ‘ongedierte’ noemen. Net als ‘onkruid’. Dat zijn planten die op plaatsen groeien waar wij dat niet willen.

– Laat de kinderen voorbeelden van ongedierte noemen. (Bijvoorbeeld: vlooien, luizen, muizen, ratten, vliegen, muggen, wespen, mieren, kakkerlakken, mollen, rupsen, sprinkhanen, torren, kevers.)

De lesbrief vind je hier
======================================

Voor de scholier

"Zelfs de grootste dierenliefhebber zal het niet ontkennen:

er zijn diersoorten die je liever kwijt dan rijk bent.

Het gaat dan om o n g e d i e r t e.

Kakkerlakken, mieren, muizen, ratten, noem maar op.

Wat maakt deze diertjes zo ongewenst? En hoe kun je ze bestrijden?

In deze lesbrief maken de kinderen kennis met verschillende soorten ongedierte en hun vaak schadelijke gevolgen. Ze bedenken een val om ongedierte te vangen en luisteren naar een sprookje over een bekende rattenvanger. Natuurlijk is er ook aandacht voor spelletjes die te maken hebben met ongedierte en voor een Mexicaans lied over een kakkerlak."
=======================================

Commentaar-BW:

Aan zo'n juf of meester vertrouw je je kind toe....

1 opmerking:

  1. En dan het feit dat er scholen in Nederland zijn die hengelles aan kinderen geven. Plus het feit dat de AIVD probeert scholen te ontmoedigen voorlichtingslessen te laten geven door dierenrechtenorganisaties.

    BeantwoordenVerwijderen