Respect voor dieren

vrijdag 29 oktober 2010

De Zonnekoningin

 
Aan de val van Gerda Verburg zal deze uitgave (foto) ook wel bijgedragen hebben.

De hele Kamer keurde deze zelfverheerlijking af en vond dat de 400.000 euro die de glossy gekost heeft, verhaald diende te worden op haar partij, het CDA.

***
Interview (fragment)
Gerda Verburg heeft haar paardrijdbroek nog aan als ik haar tref in Den Haag, vanochtend is ze op de knol naar de Randstad gereden. Ze heeft zojuist besloten af te zien van het lijsttrekkerschap van het CDA. ‘Ik ben gewoon niet zo’n trekker,’ zegt Gerda en ze geeft me een knipoog. We nestelen ons in de gezellige lounge van het chique hotel waar Gerda met me wilde afspreken.

‘Vertelt u eens over uw plannen,’ zeg ik. Gerda loopt rood aan van enthousiasme. Haar witte kuif steekt daardoor nog mooier af dan anders. ‘Na de Gerda is het kwartje gewoon gevallen,’ zegt ze.

(...)

‘Maar goed back to business’ zegt Gerda. ‘Ja, ik lees hier iets over De Gerda Verburger,’ zeg ik . ‘Leuk he,’ lacht Gerda. ‘Die heeft Tilly bedacht!’ (Haar vriendin-red.)

‘Het moet een burger worden van producten uit eigen land om de Nederlandse landbouw te promoten. Verder moet hij natuurlijk de typische Gerda-look hebben.’ Ik knik begripvol. ‘En dat is?’ vraag ik. ‘Stoer, maar ook dat excentrieke in mij wil ik heel erg benadrukken,’ zegt Gerda. ‘Een burger van hoge kwaliteit rundvlees, op een bedje van witlof-sinaasappel-krentensalade bijvoorbeeld, geserveerd op een robuust zuurdesembroodje.'

Fanny van de Reijt

2 opmerkingen:

  1. het ministerie van landbouw geeft al 20 jaar hele mooie kleurenmagazines uit teneinde de image vd boeren te verbeteren.

    het is echter zo dat veel vh
    landbouwgebeuren buiten het ministerie om gaat.

    maar onze landbouwexport is nodig:

    -om de vele uitkeringsgerechtigden hun scootmobiele en huishoudhulp te geven

    -om dictators in arme landen nog ryker te maken.

    -om dubieuze vluchtelingen in huizen te zetten en bejaarde nederlanders te laten verrekken in oude schuiten of onder bruggen of laten vertrekken naar warme landen.

    -om de kinderboerdery in het amstelpark te susidieren waar je uitsluitend onder toezicht van een randdebiele vrywilliger op de woensdag "Knuffel"middag een beest mag aaien.

    -om een gigantische varkensvlees- en martelfabriek in ymuiden te bouwen onder gouverneur Harry Borghouts van Groenslinks.

    want Jan de arrebeier heeft toch ook recht op goedkoop vet, chemisch martelvlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit gehoord van absurd hoge salarissen voor topmanagers met bonussen erbij? Jammer om de zwakkeren in de samenleving zo tegen elkaar uit te spelen.

    Overigens vond ik in het interview het citaat "Ik ben niet zo'n trekker" wel geestig.

    BeantwoordenVerwijderen