Respect voor dieren

dinsdag 12 oktober 2010

Het bewogen leven van Marianne Thieme


In wikipedia staat over het privéleven van Marianne Thieme het volgende:

'Marianne Thieme is op 6 november 2008 getrouwd met Jaap Korteweg (biologisch akkerbouwer) en heeft twee dochters.
Ze woont in Maarssen en is lid van de Zevendedagsadventisten.'

De Engelse versie luidt anders, als volgt:

'She became a Seventh-day Adventist in 2006 "because [it is] a church with compassion and care for our planet."
Marianne Thieme has a daughter (Annika, born 2002) and lives in Maarssen.
On 6 november 2008 she married Biological farmer Jaap Korteweg from Langeweg, with whom she had a second daughter (Irma, born 2009).'

***

Er is wel eens gezegd dat Marianne d’r eigen wikipediatekst redigeert. Dat was naar aanleiding van de evolutieleer, die zij afwijst en die ook niet in het programma van de Partij voor de Dieren opgenomen mocht worden. Die kwestie wilde ze niet in wikipedia hebben. Niet gelukt!

Hier lijkt dat echter niet het geval. Want als ik de Engelse tekst goed begrijp, dan zij heeft zij vorig jaar een kindje van haar nieuwe man op de wereld gezet: Irma. Nu zie ik Marianne niet dagelijks, maar dit lijkt mij toch erg onwaarschijnlijk.

Ik heb proberen te vinden hoe dit zit. In de wikipediaversie van augustus van dit jaar lees je daarover dit:

'She became a Seventh-day Adventist in 2006 "because [it is] a church with compassion and care for our planet." Marianne Thieme has a daughter (Annika, born 2002) and lives in Maarssen.
On 6 november 2008 she wed Biological father Jaap Korteweg from Langeweg, with whom she had a second daughter (Irma, born 2009).'

Hier verandert de biologische boer in biologische vader!

Met wikipedia komen we er niet uit. Ik weet alleen dat in 2006 Marianne werd bekeerd. In 2007 werd haar relatie met de gewezen jager Korteweg bekend, en weer een jaar later, 2008, zijn ze getrouwd. Sindsdien is het privé rustig gebleven.

Kan zijn dat Jaap en Marianne beiden al een dochter uit een vorig huwelijk hadden. Maar Irma kan natuurlijk ook van Marianne en Jaap samen zijn. Hoe oud dat meisje is durf ik niet te zeggen. Niet van 2009, als je ’t mij vraagt.

Wat deze geschiedenis in ieder geval wel leert is dat wikipedia niet altijd de meest accurate en betrouwbare bron is.

3 opmerkingen:

  1. Jij hebt het vaak over de kledingkeuze van Marianne. Nu doe ik een duit in het zakje. Ik vind het vreemd dat ze in het wit trouwde, terwijl ze al een kind had uit een eerdere relatie (tenzij ze het kind van een donorbank had). Misschien was het echter gebroken wit. Op zichzelf is wit de kleur van de maagdelijkheid en is het niet de gewoonte dat vrouwen die voor de tweede keer trouwen dit in het wit doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barend, je wordt toch niet de "PRIVE"of "Story" van de pvdd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Erica: ik had daar niet bij stilgestaan, maar misschien mogen we zeggen dat MT steeds mondainer wordt.(?)

    @Pjotr: blijf dit volgen voor meer
    'onthullingen'!

    Maar kijk vooral ook kritisch naar wikipedia voor diergerelateerde onderwerpen; je zult (soms) schrikken van wat daar beweerd wordt. Het is duidelijk dat dit medium aan de aandacht van activisten ontsnapt.

    BeantwoordenVerwijderen