Respect voor dieren

woensdag 1 december 2010

'Barend, we gaan eten!'


'Barend, we gaan eten!' hoor ik Stientje roepen.

Ik zet de pc uit. Ik lust best wel wat.

Ik loop de trap af, strijk mijn haar nog even

glad voor de spiegel, ga de kamer in.



Sascha en Ellen zitten al aan tafel.

Wiebe helpt Stientje in de keuken. 'Wat

eten we? Weten jullie't?' Nee, ze weten

het ook niet. 'k Hoop dat 't yambalaya is.



Maar nee, het blijkt geen rijst. Eerst ben 'k een beetje

teleurgesteld. Tot 't plotseling tot me doordringt

wat daar zo goudgeel glinstert in die schaal.



En innig tevreden vlij 'k er drie, vier naast

mijn doperwten en vegaburger. Weer

heb ik de nieuwe aardappels gehaald.


***




vrij naar: C. Buddingh'

2 opmerkingen:

  1. Remco Campert zei: "Sinds Cees Buddingh' denken veel mensen dat poëzie hetzelfde is als een avondje lachen".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicolaas Beets zei: "Geen orgeltoon maar uw persoon!"

    Zo heeft een ieder z'n eigen voorkeuren. Mij zegt het werk van Campert bijv. helemaal niks: noch het proza noch de poëzie.

    BeantwoordenVerwijderen