Respect voor dieren

donderdag 23 december 2010

Denkend aan Louis Tobback….

De onvergetelijke Louis Tobback. Ik moest aan hem denken toen ik op de wc zat en de rol wc-papier door mijn handen liet glijden. De befaamde Vlaamse politicus die het zich permitteerde de Partij voor de Dieren ‘decadent’ te noemen. De man ook die twee mails daarover onbeantwoord liet.

Het wc-papier trok mijn aandacht omdat het bloemetjespapier was. Dat deed mij aan decadent en dus aan Tobback denken. Normaal koop ik altijd tweelaags Euroshopper, maar dit keer had ik per abuis drielaags Euroshopper meegenomen, met een bloemetjesmotief!!!
Te belachelijk voor woorden.

Als kind op de boerderij gebruikten we krantenpapier, dat netjes in reepjes gescheurd op de wc klaar voor gebruik lag.

In de tropen nam je naar de wc een fles water mee.

Maar anno 2010 is de beschaving zover voortgeschreden dat we bloemetjespapier gebruiken.
Je moet het nog wel met je eigen hand doen, dat nog wel.

PS. Weet iemand misschien wat er bij Tobback op de wc hangt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten