Respect voor dieren

vrijdag 24 december 2010

('t Blijft) Tobben met Tobback

Tot medio 2010 is de Belg Louis Tobback voor mij nooit meer dan een naam geweest. Een vaag bekende klank. Ik heb hem nooit op tv gezien bijvoorbeeld. De naam werd in deze contreien geleidelijk bekend doordat hij in de Belgische politiek vele jaren op belangrijke posten actief geweest is.

Momenteel is hij, hoewel de pensioengerechtigde leeftijd allang gepasseerd, nog steeds actief als burgemeester van Leuven. De stad waar experimenten op levende dieren gedaan worden, o.a. op apen. Naar ik aanneem met de volledige instemming van Louis. Ik heb althans nooit vernomen dat hij zijn stem daartegen verheven heeft. Dat hoeft niet te verbazen gezien zijn algemene houding ten opzichte van dieren. Het is mede daardoor dat ik een band met de man heb gekregen. Het geval wil dat hij, medio dit jaar, de Kamerverkiezingen in Nederland van commentaar voorzag en daarbij o.a. opmerkte dat een stem op de Partij voor de Dieren getuigde van decadentie. Wie denkt dat de wijsheid met de jaren komt, ziet hier bewijs van het tegendeel. Tobback laat zich op zijn oude dag kennen als een respectloze, geborneerde politicus.

Onze band is gebaseerd op decadentie. Daar houden Louis en ik niet van. Toch word ik er geregeld mee geconfronteerd. Ik noemde al het bloemetjesmotief op het wc-papier. Wat mij de laatste tijd opvalt, is het grote aanbod van opslagruimte. Ik zie steeds meer gebouwen waar je opslagruimte kunt huren. Je moet daarvoor wel een beetje thuis zijn in de Engelse taal. Die opslag heet namelijk: SELF STORAGE. Self storage is niet een plekje zoeken voor jezelf  maar voor je troep. Dus als je huis volstaat met de nuttigste en prachtigste spullen: bankstellen, kasten en kastjes, als je het overschot geplaatst hebt op de zolder, en als ook  je kelder vol staat, dan is er nog maar één uitweg: je brengt je zooi naar Boxaround, of Shurgard (‘our place your space’), M3, Citybox, Allsafe, Easybox, Space winner, All space, enz.enz. 
Geen paniek, ruimte zat. Billijke tarieven.

Dit noem ik nu: decadentie.


2 opmerkingen:

  1. Tuurlijk, Barendje Kip Zonder Kop.

    Er zijn mensen die geen schuur hebben, geen rommelkamertje en zelfs geen zolder. Die kunnen de huur niet betalen. En die willen ook niet alles, waar ze geen plek voor hebben, zomaar weggooien.

    Maar goed. Op dit weblog maken we ons drukker om dieren dan om mensen dus kom maar op, kipje. Zeg maar weer waar ik het niet begrijp nog laat het aan je ene trouwe apostel over, Erica.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Joost,

    Je hebt gelijk dat de een thuis meer bergruimte heeft dan de ander. Ik moet ook woekeren met de ruimte en haal daarom niet te veel spullen in huis. Verder bekijk ik van tijd tot tijd welke oude paperassen, kaarten en brieven kunnen worden verwijderd. Dat ik Barends enige trouwe apostel zou zijn, laat ik voor jouw rekening. Gelukkig Kerstfeest.

    Erica

    BeantwoordenVerwijderen