Respect voor dieren

dinsdag 17 augustus 2010

Grote Grazers Oostv. plassen (door Timon)

Ik heb vandaag weer eens een rondje Oostvaardersplassen gemaakt.

Nu de distels zijn uitgebloeid zijn ze ook niet meer zo stekelig.

Ik zag vele sporen van herten met hun jongen door het voormalige bosgebied.

Ik vond ligplaatsen en ook op verschillende plaatsen wissels.

Ook de paarden komen terug in het voormalige bosgebied.

Verder trof ik veel kruidenplanten en een aantal goeddoorvoede vossen.

Het is altijd angstig of een dergelijk verwoesting van de afgelopen winter zich weer gaat herstellen.

Maar ik ben blij dat de Oostvaardersplassen zich weer laat zien in al haar kleur en pracht.

Een natuurpark om trots op te zijn.

Met haar nieuwe ontwikkelingen.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het anders maar helemaal niks om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stempelientje, ik sluit mij bij jouw aan. ook ik vind het niet iets om trots op te zijn en ik ga morgen naar de OVP om mij te overtuigen of het waar is en of ik het ook zo ervaar als Timon. ik zal daar dan bericht over geven op dit weblog.

    De Stichting heeft vandaag een brief gestuurd naar de Minister G. Verburg als reactie op het bekend maken van haar aan de Tweede Kamer, dat SBB heeft gelogen over de sterfte cijfers.

    SBB is daar nu zelf mee naar buiten gekomen en het vermoeden van de Stichting is: dat SBB al vele jaren over de sterfte cijfers heeft gelogen, om maar onder die 30% te blijven.

    SBB heeft de Stichting benadert voor een gesprek, wat volgende week plaats vindt.

    daarom lijkt de opmerking van Barend te voorbarig.
    de Stichting is wel degelijk bezig met het benaderen van de politiek en SBB.

    Ook het bericht, aangehaald door Barend uit de Volkskrant is niet correct, het is onjuist van Barend om te stellen dat de Stichting achter het beleid staat dat SBB hanteert op de Veluwe. (afschot)

    DE Stichting heeft op het artikel in de Volkskrant onmiddellijk gereageerd op 2 augustus 2010, richting de betreffende journalist en hem te kennen gegeven dat het gestelde in zijn artikel wat betreft het afschot niet juist is.

    Wij zullen ervoor zorgen dat de inhoud van de brief aan de journalist van de volkskrant op dit weblog geplaatst wordt.

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen