Respect voor dieren

dinsdag 3 augustus 2010

Ik ben......... een meeuw


Ik ben een meeuw. Vliegen is heerlijk. The sky is NOT the limit! Geen wonder dat mensen daar ook zo dol op zijn. Gelukkig kom ik ze in de lucht niet tegen. Ik heb wel een probleem. Dat is dat ik niet van vis houd. Maar ik red me, al is het dan misschien niet zo gezond wat ik in de stad op straat vind en opeet.


Barend
-----------------------------------------------------------------

Aant. van dr. Bram Bakker, psychiater

Wat Barend hierboven over zichzelf onthult, is tegelijk waar en niet waar.
Barend is bij mij namelijk in behandeling voor klinische lycantropie, d.i. een psychische aandoening waarbij men lijdt aan de waan dat hij in een dier verandert, zich voelt als een dier of zich als een dier gedraagt.

Met andere woorden: subjectief gezien mag Barend een meeuw genoemd worden, - objectief valt dit moeilijk te bewijzen.

Overigens belet het patiënten doorgaans niet een normale levenswijze te voeren. Slechts een enkele maal loopt het uit de hand. Ik verwijs hiervoor naar het trieste einde van de bekende muzikant Herman Brood.

3 opmerkingen:

  1. Herman Brood was geen patient en verkeerde ook zeker niet in de waan dar hij een dier was.Of iets anders.
    En daarbij,zo'n triest einde as het niet voor Herman.Wat wel triest was,was de voorafgaande periode waarin zijn gezondheid en kwaliteit van leven af nam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb altijd gedacht dat ik een mens was, maar twee psychotherapeuten zeiden me dat ik een typische kat was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahah! mijn moeder vond mij een draak :D

    BeantwoordenVerwijderen