Respect voor dieren

dinsdag 17 augustus 2010

Winkelwagen

Wil je veel verkopen, dan moet je het winkelen prettig maken. Klant in de winkel houden met gratis koffie. De muzak terugdringen zo al niet helemaal uitbannen.

Openingstijen verruimen.

Het volgende aandachtspunt is de winkelwagen. Vanuit de klant gezien kan daar lekker veel in, maar voor weinig boodschappen is hij te lomp. Als je wilt opschieten, dan is zo’n kar niet prettig.

Vandaar: het mandje. Ik zoek altijd het kleinste uit, want zo’n ding aan je arm door de hele winkel heenslepen, kan toch een aardig gewicht worden.

Daarom is er nu het mandje-op-wieltjes.(afb). Ik heb daar klanten mee zien lopen en het ziet er comfortabel uit. Vanavond wilde ik het zelf proberen, maar ik zag ervan af. Het mandje is vrij groot, dat lijkt handig maar je mag er niet mee naar buiten. Dus moet je toch al je boodschappen in een tas mee naar buiten zeulen.

Een groter bezwaar vind ik de afstand: Het mandje zit net boven de wieltjes, dat is erg laag. Het is niet de bedoeling denk ik dat je je boodschappen erin laat vallen, dus je moet flink bukken om ze erin te leggen. En er bij de kassa uit te halen.

Ik denk niet dat dit een succes wordt. Wieltjes zijn handig maar waarom kan dat mandje niet hogerop bevestigd worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten