Respect voor dieren

vrijdag 5 maart 2010

Oostvaardersplassen: conclusie

Ik ben het eens met de critici van het beleid van Staatsbosbeheer, dat m.i. dan ook ten onrechte wordt gesteund door Faunabescherming en Partij voor de Dieren.

Voor 1x ben ik het eens met de opvatting van de Dierenbescherming.

Faunabescherming en anderen nemen ten onrechte de publieke opinie niet serieus.
Het is nu eenmaal zo dat de Oostvaardersplassen – alle goede bedoelingen ten spijt – midden in ons land liggen en veel belangstelling genieten. Het is geen Amazonegebied, ver van de bewoonde wereld. Naar mijn mening is het niet wenselijk om maar te blijven vasthouden aan het idee van Oostvaardersplassen als ongerept natuurgebied. Iedere winter weer kunnen klachten gehoord worden over het beleid in de Oostvaardersplassen. Daar moet een einde aan komen.

Het is sowieso ongewenst dat dierenbeschermingsorganisaties elkaar onderling niet ondersteunen, maar zelfs, zoals in dit geval, elkaar tegenwerken.
Dat leidt uiteindelijk tot schade voor i e d e r e e n.

Ik heb de Faunabescherming verzocht hun opvattingen bij te stellen.

1 opmerking:

  1. Wat is de opvatting van de Dierenbescherming dan? Die zijn ook voor de Oostvaardersplassen. Ze volgen het wel kritisch, net als FB en PvdD.

    Ik ben voor de Oostvaardersplassen. Alleen moet wel tempo komen met die verbindingsroutes voor natuurlijke migratie.

    BeantwoordenVerwijderen